עורכת לאטמה: YouTube משתיק את הקול הישראלי

הקליפ הפארודי שיצרה לאטמה, "We Con the World" - שהציג את מארגני המשט לעזה כמי שהונו את העולם - הוסר מאתר YouTube בטענה כי הפר זכויות יוצרים ■ לסרטון היו יותר מ-3 מיליון צפיות בשבוע

לאחר שהקליפ "We Con the World" שיצרה לאטמה - שהתגייס נגד המשט לעזה והציג את מארגניו כמי שהונו את העולם - היכה גלים, הוחלט ב-YouTube להסירו מהאתר בטענה להפרת זכויות יוצרים. כזכור, לסרטון היו יותר מ-800 אלף צפיות תוך 3 ימים בלבד ויותר מ-3 מיליון צפיות בשבוע.

עורכת לאטמה, קרולין גליק, כתבה אתמול (שבת) בבלוג שלה: "מאז שהעלנו את השיר 'We Con the World' לרשת דרך אתר YouTube, הוא נצפה על-ידי למעלה מ-3 מיליון איש מכל רחבי העולם.

"כפי שהעידו אלפי המיילים שנשלחו אלינו, הוא גם הצליח לשכנע לא מעט אנשים כי ישראל היתה דווקא הצד הצודק בקרב על האוניה מאבי מרמרה. רבים זעמו על השיר וזעמו עוד יותר לנוכח הצלחתו המסחררת. אלה פתחו בקמפיין מאורגן לערוך דמוניזציה ללאטמה ולי במספר פרסומים באתרי אינטרנט אמריקנים עם נטייה שמאלנית כגון Huffington Post, Daily Kos ואחרים, בהם האשימו את לאטמה ואותי בגזענות".

"בקמפיין מתוכנן של טוקבקים ב-YouTube ובאתרים אחרים האשימו אותנו בניסיון להכחיש את מותם של פעילי הטרור באוניה דרך עיוות מילות השיר", כתבה גליק, "כאשר כל זה לא הצליח להפסיק את שיטפון הצפיות בשיר ואת זרם וההעלאות באתרים רבים מספור ברחבי העולם שהעלו את השיר שלנו לעמוד הבית שלהם - פעלו מתנגדינו במישרין מול אתר YouTube, ולאחר כניסת השבת (שעון ישראל) הוריד YouTube את מרבית העותקים של השיר מהאתר.

"ההחלטה להוריד את השיר שלנו איננה הפעם הראשונה ש-YouTube פועל להשתיק קולות ישראלים. במהלך מבצע עופרת יצוקה הקים דובר צה"ל ערוץ ב-YouTube והעלה אליו צילומי קרבות בעזה, בניסיון לעקוף את התקשורת העולמית שסירבה להקרין את הצילומים של צה"ל. תוך זמן קצר החלו מיליוני אנשים מסביב לעולם לצפות בסרטים, וכעבור ימים ספורים הוריד YouTube חלק מהסרטים.

"כאשר המעשה גרם לצעקה רבתי החזיר YouTube את הסרטים לאוויר, אולם פירסם לידם אזהרה דומה לזאת שהוא מפרסם ליד חומרים פורנוגרפיים. כל מי שניסה לצפות בסרטי וידיאו אלנ קיבל מסך בו היה כתוב: 'וידיאו זה או קבוצה זאת עלולים להכיל חומרים שאינם מתאימים למשתמשים מסוימים. על מנת לצפות בוידיאו או קבוצה זאת, אנא אשרו כי הנכם לפחות בני 18 על-ידי הירשמות'", כתבה גליק.

בסיום דבריה מבקשת גליק מהגולשים לתרום לאתר כספים: "לאטמה אינו אתר מסחרי. אנחנו יוזמה חינוכית שממומנת מתרומות המועברות אלינו דרך המרכז למדיניות ביטחון בוושינגטון, שם אני מכהנת כעמיתה בכירה למזרח-התיכון. אנחנו נודה על כל תמיכה שנוכל לגייס לצורך המשך והרחבת פעילותנו".