אווירת מונדיאל: 56% מהחברות יאפשרו לצפות במשחקים

עפ"י סקר של JobMaster בקרב 850 חברות, 35% מהמעסיקים לא יאפשרו למונדיאל לפגוע בתפוקה ולא ירשו לצפות במשחקים בשעות העבודה ■ 36% מהעובדים בסקר השיבו כי יצפו במשחקים בשעות העבודה בנסיבות שונות

באווירת המונדיאל שעוטפת אותנו, אתר הדרושים JobMaster ערך סקר בקרב 850 מעסיקים וחברות מתחומים שונים בנושא צפייה במשחקי המונדיאל בזמן העבודה, ממנו עולה כי חלק מהמעסיקים לא יתנגדו לכך שעובדיהם ישקיעו קצת פחות בעבודה כדי לראות את המשחקים.

לא מעט ממשחקי המונדיאל נערכים בשעות העבודה, ומהנתונים עולה כי 56% מהחברות ומהמעסיקים הישראלים יאפשרו לעובדיהם לצפות בשידורי המשחקים. לעומת זאת, 35% מהמעסיקים השיבו כי אין בכוונתם לאפשר למונדיאל לפגוע בתפוקה, וציינו כי לא ירשו לעובדים לראות את המשחקים. 9% מהם אף הצהירו כי יפטרו כל עובד שיצפה במשחקים במהלך שעות העבודה.

שי חן, מנהל שיווק ופיתוח אסטרטגי ב-JobMaster, אומר כי "הרוב המכריע של המעסיקים כיום מבין כי בכך שהם מאפשרים לצפות בחלק ממשחקי מונדיאל - הם מעניקים צ'ופר בתנאי ההעסקה לעובדים. איסור מוחלט בצפייה יגרור אחריו חוסר הגעת העובדים לעבודה מסיבות לא אמיתיות כמו 'חופשות מחלה' או 'סידורים דחופים'".

הנתונים שעולים בקרב העובדים שונים במקצת: 36% מהנשאלים השיבו כי יצפו במשחקים בשעות העבודה בנסיבות שונות. מתוכם, 14% הצהירו כי הבוס שלהם "חולה על משחקי כדורגל"; 17% ציינו כי יצפו במהלך הפסקת הצהריים; 5% ציינו כי יוכלו לצפות רק במשחקים מהשלבים המכריעים; ו-64% ציינו כי לא יקבלו היתר לצפות במשחקים כלל בשעות העבודה.