העוזרים המשפטיים פתחו בשביתת מחאה של יום אחד

העוזרים המשפטיים של השופטים, המוחים על תנאי העסקתם, הפגינו היום מול משרד האוצר בירושלים והניפו שלטים שעליהם נכתב: "לעובדים אין תאריך תפוגה", "רוצים הסכם קיבוצי" ו"בהיכל הצדק אין צדק"

מחאת העוזרים המשפטיים של השופטים על תנאי העסקתם גוברת. היום (א') קיימו העוזרים שביתת מחאה של יום אחד והפגינו מול משרד האוצר בירושלים.

העוזרים הניפו שלטים שעליהם נכתב: "לעובדים אין תאריך תפוגה", "רוצים הסכם קיבוצי" ו"בהיכל הצדק אין צדק".

לדברי עו"ד יניב לוזון, נציג מחוז חיפה בוועד הארצי של העוזרים המשפטיים וחבר בצוות המשא-ומתן עם האוצר, אם לא ייענו דרישותיהם - הסדרת תנאי העבודה בהסכם קיבוצי וביטול תקופת הזמן הקצובה למשרתם - צפויים העוזרים להכריז בקרוב על שביתה ללא הגבלת זמן.

מדוברות בתי המשפט נמסר כי "הגורמים הרלוונטיים במשרד האוצר ובנציבות שירות המדינה מתנגדים בתוקף לדרישות העוזרים המשפטיים, וזאת משום שעורכי הדין בשירות המדינה המועסקים בהסכם שכר קיבוצי משתכרים בשכר נמוך מזה של העוזרים המשפטיים, ואין כל בסיס להבחנה בין המשפטנים לעניין זה.

"שנית, תוספות השכר לעוזרים ניתנו כ'פיצוי' על היעדר הביטחון התעסוקתי, ובמקום שמתבקש ביטולה של קציבת העסקה - הרי שיש לבטל גם את אותן תוספות שכר".

עוד נמסר מדוברות בתי המשפט כי משרת העוזר המשפטי היא משרת אמון מיוחדת, ו"יחסי אמון מיוחדים אלה אינם עולים בקנה אחד עם העסקה במתווה קיבוצי קבוע".

ממשרד האוצר נמסר כי "העוזרים המשפטיים חתומים על חוזה העסקה מיוחד, הקצוב ל-4 שנים עם אפשרות הארכה לשנתיים נוספות (מקסימום), בגינו זכו העוזרים המשפטיים לתוספות שכר משמעותיות. על כן, אנו מצפים ממי שהשכלתו משפטית לדעת שהסכמים צריך לקיים".