שווי "תמר" יגדל משמעותית עקב עדכון תחזית הביקושים

הביקוש השנתי הכולל של המשק הישראלי לגז מגיע כיום ל-5 מיליארד מ"ק והוא צפוי להכפיל עצמו עד 2020 ולהשליש עד 2029 ■ ראש רשות הגז במשרד התשתיות: "המשק הישראלי יצרוך גז טבעי הרבה מעבר לתחזיות הביקוש הקיימות"

שווי תגלית הגז בתמר צפוי לגדול משמעותית בעקבות עדכון תחזיות הביקוש למשק הישראלי. ראש רשות הגז במשרד התשתיות שוקי שטרן אמר היום (א') בישיבת וועדת העורכים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה כי "המשק הישראלי יצרוך גז טבעי הרבה מעבר לתחזיות הביקוש הקיימות" ומשום כך, גוברת לדבריו הדחיפות באישור הקמת מתקן הקבלה היבשתי לקליטת הגז מ"תמר".

הדיון במועצה הארצית עסק בממצאי תסקיר ההשפעה על הסביבה שהגישו היזמים, תסקיר הממליץ על אתר "דור דרום" כמתאים ביותר מבין שש חלופות אפשריות להקמת מתקן הקליטה.

תחזית הביקושים של רשות הגז היא הכלי העיקרי שבאמצעותו מתמחרים האנליסטים את שווייה המהוון של תגלית הגז "תמר". הביקוש השנתי הכולל של המשק הישראלי לגז מגיע כיום ל-5 מיליארד מ"ק ((BCM והוא צפוי להכפיל את עצמו עד סביבות שנת 2020 ולהשליש לכ-15 BCM עד 2029.

על בסיס תחזית זו העריכו האנליסטים את שווייה של "תמר" בכ-5 עד 6 מיליארד דולר, אם כי לאחרונה החלו להעלות את השווי מעבר לאומדן זה. היקף עתודות הגז בתמר, שעודכן בתחילת החודש, עומד על 247 BCM.

נזכיר כי השותפות הישראליות, ישראמקו , דלק קידוחים , אבנר ואלון גז , נהנו בתקופה האחרונה ממונטום חיובי עקב עדכון השותפה האמריקנית, נובל אנרג'י, בנוגע למבנה 'לויתן'.