אלסתום, סימנס וג'נרל אלקטריק מתמודדות במכרז דליה אנרגיה

המכרז - לתכנון, אספקה, הקמה, תפעול ותחזוקה של שתי טורבינות גז בהספק כולל של 870 מגה ואט ליצרנית הגז הפרטית

שלוש מהחברות המובילות בעולם בציוד כבד לתחנות כוח משתתפות במכרז לאספקת טורבינות גז ליצרנית החשמל הפרטית דליה אנרגיות. אלסתום, סימנס וג'נרל אלקטריק בשיתוף וודגרופ הגישו הצעות לתכנון, אספקה, הקמה, תפעול ותחזוקה של שתי טורבינות גז בהספק כולל של 870 מגה ואט.

דליה אנרגיות מקימה בתל-צפית תחנת כוח פרטית בהספק של 870 מגה ואט שתהיה הגדולה מסוגה בישראל. היקף הפרויקט מוערך בכמיליארד דולר. החברה היא בבעלות קבוצת חירם-אפסילון (43.3%) של איש העסקים שייקה לנדאו וקבוצת יוצאי חברת חשמל, סיגמא אפסילון (3.4%), תאגיד משק אנרגיה (43.3%) המאגד כ-260 קיבוצים ומושבים שיתופיים וקרן תשתיות ישראל (10%).

תחנת הכוח שתקים דליה אנרגיות תורכב משתי טורבינות גז במחזור משולב בהספק של 435 מגוואט כל אחת. לטענת החברה הטורבינות יהיו בעלות שיעור הנצילות אנרגטית הגבוה ביותר מבין התחנות הפועלות ושעתידות לפעול בישראל.

בחודש דצמבר 2009 חתמה דליה אנרגיות עם השותפות בקידוח "תמר" על התנאים המסחריים לאספקת גז לתחנה בשנים הקרובות. ‏ראוי להדגיש, כי הגז הטבעי נקי כמעט לחלוטין מרכיבים מזהמים ושריפתו כמעט שאינה יוצרת מזהמים בעלי השפעה לאורך זמן. כמו כן, שימוש בגז טבעי מצמצם את פליטת גזי החממה, כלומר פליטת CO2 קטנה- מכ-530 לכ-830 גר' לכל קילו וואט שעה חשמל.

מנכ"ל דליה אנרגיות, איתן מאיר אמר כי "ההליך לבחירת ספק שיקים ויפעיל את הטורבינות הינו נדבך נוסף וחשוב בדרך להגשמת החזון של דליה אנרגיות - להיות גורם מרכזי בייצור ובמכירת חשמל מוזל בישראל ולהיות הבחירה הראשונה של צרכני החשמל בארץ".