עיצומים בבנק הבינלאומי: מנהלי הסניפים ישבתו מחר

לפי שעה מדובר בעיצומים ליום אחד, כשהמו"מ בין הצדדים נמשך כל העת ■ הפקידים עובדים כרגיל כך שהסניפים לא יושבתו

מחמיר סכסוך העבודה בין ועד המנהלים בבנק הבינלאומי , בראשות יונה גולדשלגר, לבין הנהלת הבנק המנוהל על ידי סמדר ברבר-צדיק. ועד המנהלים, המונה כ-750 מורשי חתימה, מתכוון לנקוט מחר בעיצומים במסגרתם ישבתו המנהלים בכל סניפי הבנק הבינלאומי.

לפי שעה מדובר בעיצומים ליום אחד, כשהמו"מ בין הצדדים נמשך כל העת. השביתה מתאפשרת לאחר שסכסוך העבודה עליו הכריז ועד המנהלים בבנק נכנס לתוקף בשבוע שעבר, לאחר 3 שנות שקט תעשייתי עליהן התחייב הוועד בעבר. עם זאת, הפקידים בבנק לא ישבתו כך שהסניפים לא יסגרו מחר, ואולם, שביתת המנהלים מורשי החתימה תפגע במידה משמעותית בשירותים שהבנק יוכל לספק ללקוחותיו.

סכסוך הנוכחי בין הנהלת הבנק לבין מורשי החתימה נובע לדבריהם ממספר סיבות: המענק שקיבלו עובדי הבנק נמוך מדי לטעמם כשמהצד השני הבנק חילק לאחרונה דיבידנד ענק של 800 מיליון שקל לבעלי מניותיו; לא מוסיפים תקנים למרות גידול בעומס העבודה; אין קידומי דרגות בבנק כבר שלוש שנים וכן הם אינם רוצים שייעשה שימוש בסניפי בנק אוצר החייל השייך לבנק במידה והמנהלים ינקטו בעיצומים.

לדברי גולדשלגר, "היינו בשקט תעשייתי 3 שנים. ההנהלה נוקטת לאחרונה בצעדים חד צדדיים, תוך התעלמות מבעיות המוצבות על ידי הוועד מתוך מטרה לפגוע בכח הארגוני של הוועדים בבנק". גולשלגר מסר עוד כי "יש בליבי כעס רב על הנהלת הבנק אשר מובילה את ועד המנהלים לנקוט בצעדים ארגוניים כמתחייב מהמצב בניגוד לאינטרס הבסיסי שלנו להוביל את הבנק שלנו להישגים".

מהבנק נמסר בתגובה כי "הנהלת הבנק מצטערת על כך שוועד המורשים בוחר לנקוט בצעדים כאלה במקום להתמקד במשא ומתן לפתרון הסכסוך במהרה ולטובת כל הצדדים. שירותי הבנקאות הישירה של הקבוצה יפעלו כרגיל ויעניקו את מירב השירותים הבנקאים ללקוחות".