קמפיין "ישראלי אמיתי" של דלתא - בראש דירוג הפרסומות המדוברות

‏Twisted Fly‏: הפרסומת של דלתא שיועדה לקהל הנשי קיבלה סנטימנט שלילי, אך הפרסומת שיועדה לקהל הגברי זכתה לתגובות חיוביות‏

‎‎בראש דירוג‎ ‎הפרסומות המדוברות‎ ‎ברשת ניצב השבוע הקמפיין של חברת ההלבשה התחתונה דלתא, באמצעות משרד הפרסום זרמון-גולדמן, שחולל 28% מהיקף השיחה ברשת אודות פרסומות‎ ‎השבוע.

הקמפיין מתחלק לשני סרטוני פרסומת, האחד לקהל הנשי והאחד לקהל הגברי, כאשר בשניהם מוצג בצורה הומוריסטית "הישראלי האמיתי" לכאורה.

‏בסרטון הפרסומת לקהל הנשי מוצגת אישה בחדר לידה שצועקת שהיא רוצה "בלי תפרים", כאשר בסוף הפרסומת אנו מבינים שהכוונה היא להלבשה תחתונה ללא תפרים.

‏בסרטון הפרסומת לקהל הגברי מוצג גבר ישראלי מחוספס ההולך בשדה, ונראה כי הוא זה שהולך לעבוד בשדה, אולם לפתע צצים פועלים סינים שלמעשה הם אלה שבאמת עובדים בשדה, ועולה הסלוגן: "ישראלי אמיתי - לא אוהב להזיע".

‏השיחה ברשת אודות הקמפיין התחוללה ב-3 זירות שיחה: פורומים, פייסבוק וטוויטר, כאשר למעלה מ-80% מהשיחה התרחשה בפורומים.

‏‏51% מהשיחה ברשת אודות הקמפיין התרכזה בפרסומת לקהל הנשי, כאשר מחולל השיחה העיקרי היה סנטימנט הגולשים בנוגע לפרסומת.

‏רובו המכריע של הסנטימנט אודות הפרסומת לקהל הנשי היה שלילי (87%), כאשר בין היתר נטען כי הפרסומת מטופשת, מבזה ומרגיזה (70%). כמו כן נטען כי הקשר בין התפרים בלידה לבין התפרים בתחתונים הוא הזוי, מאולץ ומגוחך (15%), וכי הפרסומת בוטה ומשתמשת במיניות שלא לצורך (15%). לעומתם, 13% מהגולשים חשבו כי הפרסומת משיגה את מטרתה, מעוררת שיחה וזכירה מאוד.

‏‏49% מהשיחה ברשת אודות הקמפיין התרכזה בפרסומת לקהל הגברי.

בניגוד לסנטימנט אודות הפרסומת לקהל הנשי, הפרסומת לקהל הגברי התאפיינה בסנטימנט שרובו היה חיובי (77%), כאשר בין היתר נטען כי הפרסומת טובה ומשעשעת וכי הרעיון קריאטיבי מצוין. לעומתם, 23% מהגולשים חשבו כי הפרסומת טיפשית וגזענית, כיוון שהיא מציגה את העצלנות והניצול הישראלי את העובדים הזרים כדבר חיובי.

‏למקום השני הגיעה הפרסומת של עוף טוב, עם 12% מהיקף השיחה אודות פרסומות ברשת. במקום השלישי ממוקם קמפיין "גם אני שונא פרסומות" של אתר השיווק והמדיה ‏ICE‏, עם 14% מהיקף השיחה.

הפרסומות המדוברות
 הפרסומות המדוברות