דיווח: במשט האיראני שיצא לעזה יהיו 300 פעילי חיזבאללה

(עדכון) - עפי" הערכות, מערכת הביטחון עוקבת אחרי ההכנות של 10 משטים נוספים שמתכננים לשוט לכיוון עזה ■ האיראנים טוענים כי על הספינות ישנו ציוד הומניטארי וכי הם ימשיכו לשלוח ספינות לעזה עד אשר יוסר המצור שהטילה ישראל על הרצועה לפני 3 שנים

לאחר שהיום דווח כי המשט האיראני לעזה יצא היום לדרך לכיוון ישראל, בצה"ל מתכוננים למשטים נוספים שיגיעו ארצה. עפי" הערכות, מערכת הביטחון עוקבת אחרי ההכנות של 10 משטים שמתכננים לשוט לכיוון עזה.

עפ"י הערכות, מערכת הביטחון מצפה כי המשט האיראני שיצא היום לדרך יכלול גם אנשי חיזבאללה - כ-300 פעילים. לפי הדיווחים, מוחמד עלי נוראני, סגן יו"ר הרשות להגנה על האומה הפלסטינית באיראן, הכריז כי אחת הספינות יצאה לדרכה אתמול והיא צפויה להגיע בימים הקרובים. 2 ספינות נוספות ייצאו בקרוב.

חלק מהספינות עושות את דרכן מהמפרץ הפרסי דרך תעלת סואץ ועד עזה, כאשר ביום ו' ייצאו ספינות אחרות מהגבול הצפוני של איראן דרך נמל איסטנבול שבטורקיה ואז לעזה.

האיראנים טוענים כי על הספינות ישנו ציוד הומניטארי כגון מזון, צעצועים וחומרי בנייה, וכי הם ימשיכו לשלוח ספינות לעזה עד אשר יוסר המצור שהטילה ישראל על הרצועה לפני 3 שנים.

לפי הדיווחים יותר מ-230 מחוקקים באיראן ביקשו להצטרף למשט, אך בסופו של דבר רק 3 יצטרפו. יותר מ-100 אלף איראנים ביקשו בסך הכל להשתתף במשט.