נתניהו: "כוחות חשוכים קמים עלינו - נכונו לנו ימים לא קלים"

ראש הממשלה בישיבת סיעת הליכוד: "המשט לעזה אינו מקרה חד פעמי - אנו בתוך מאבק קשה ומתמשך. את נחשול השנאה הזה מובילים אויבי ישראל בעולם" ■ "חשוב שנמשיך לשמור על אורך רוח ולכידות פנימית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ב') בפתח ישיבת סיעת הליכוד להקמת ועדת הבדיקה לאירועי המשט לעזה, אותה אישרו הבוקר פה אחד שרי הממשלה. "אני רוצה להבהיר - המשט לעזה איננו מקרה חד פעמי. אנו בתוך מאבק קשה ומתמשך נגד מדינת ישראל. את נחשול השנאה הזה מובילים אויבי ישראל בעולם".

"כוחות חשוכים מימי הביניים קמים עלינו", המשיך ראש הממשלה. "קיבלתי שיחות מגורמים רציניים בבלקן ובמזרח אירופה המודאגים מאוד מההתפתחויות". נתניהו הסביר, "הם מנסים ללפות אותנו בצבת ברזל של טילים וטרור. הם מנסים לשלול מאיתנו את הזכות להגנה עצמית ואת זכותה של מדינת ישראל בכלל להגן על עצמה ואת זכותם של חיילי צה"ל להגן על עצמם בפרט".

ראש הממשלה סיים את דבריו בנימה לא אופטימית במיוחד ואמר, "נכונו לנו עוד ימים לא קלים. חשוב שנמשיך לשמור על אורך רוח ולכידות פנימית".

שעות לפני שאישרה הממשלה את הקמת ועדת הבדיקה בראשותו של יעקב טירקל, ובהשתתפותם של שני משקיפים זרים, יצאה מאירן ספינת סיוע לכיוון עזה. ספינה נוספת תצא ביום שישי. לפי דיווח בכלי תקשורת אירניים, הספינות עמוסות במזון, חומרי בנייה וצעצועים. "עד קץ המצור על עזה, אירן תמשיך לשלוח סיוע", אמר בכיר אירני לפי אותו דיווח.