סרטון הסברה חדש על ה"מרמרה": "מקווה שבפעם הבאה אמות כמו שאהיד"

דובר צה"ל שחרר סרטון הסברה חדש על המשט לעזה, המאגד חומרים קודמים ומציג את הזווית הישראלית בשלמותה ■ במשרד החוץ מפיצים את הסרטון לכל הנציגים הישראלים בחו"ל

יותר משבועיים לאחר השתלטות חיל הים על המשט לעזה, דובר צה"ל מפרסם סרטון הסברתי חדש המציג את "פעילי השלום" כתומכי טרור שהתכוונו להתגרות בישראל ולא להעביר סיוע הומניטרי לרצועת עזה. כותרת הסרטון הינה "האמת על ה'מרמרה'".

בסרטון נראה השייח' ראאד סלאח, ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית שהיה נוכח על אוניית ה"מרמרה". בסרטון נראה גם אחד הפעילים כמי שאומר שהוא רצה למות כשאהיד אך מציין: "לא הצלחתי; מקווה שבפעם השלישית אני אצליח".

הסרטון מציג את הזווית הישראלית ומראה את "פעילי השלום" מכים את לוחמי השייטת בבואם לעלות על ה"מרמרה".

את הסרטון בן 7 הדקות ערך דובר צה"ל, וגורמים במשרד ראש הממשלה מפיצים אותו. הסרטון מיועד לשימוש הסברתי של מנהלים בעיקר בהרצאות, תדרוכים ומפגשים, ובמשרד החוץ מפיצים את הסרטון לכל הנציגים הישראלים בחו"ל.

יש לציין כי לא מדובר בפרסום טלוויזיוני אלא במארז הסברתי שיוכל לעזור לנציגי ישראל בתפוצות להציג את העמדה הקיצונית.

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי "הסרט הינו מארז הסברתי לחומרים לצורך תדרוכים וכדומה, והוא כבר מופץ לשגרירי משרד החוץ בעולם. הסרט יופץ לכל החפץ".

דובר צה"ל ממשיך להפיץ סרטוני הסברה, ובין היתר מופץ בימים אלה סרטון בו מוצגת סא"ל אביטל לייבוביץ' מדובר צה"ל, אשר עונה - באנגלית כמובן - על שאלות המוצגות על המסך בנוגע למשט לעזה. בסרטון מסבירה לייבוביץ' את העמדה הישראלית.