בעקבות חיסול מבחוח: גם אירלנד מגרשת דיפלומט ישראלי

יחסיה של מדינת ישראל עם העולם ממשיכים להידרדר בעקבות השימוש בדרכונים מזוייפים במהלך חיסול בכיר החמאס בדובאי ■ אחרי בריטניה ואוסטרליה שעשו זאת קודם, ואחרי מעצר "סוכן המוסד" בפולין שהביא להסתבכות דיפלומטית עם גרמניה, גם אירלנד הודיעה על גירוש דיפלומט ישראלי ■ משרד החוץ: "מצטערים על ההחלטה"

אחרי בריטניה, אוסטרליה וההסתבכות עם גרמניה: גם אירלנד מגרשת דיפלומט ישראלי משטחה בעקבות חיסול בכיר החמאס מחמוד אל מבחוח בדובאי.

אירלנד הודיעה בשעות הצהריים כי תגרש דיפלומט ישראלי במחאה על השימוש בדרכונים אירים במהלך חיסול מבחוח בדובאי, לפני כחצי שנה. מדובר באדם בעל דרכון דיפלומטי שאינו נושא בדרגה בכירה.

דובר משרד החוץ בישראל מסר בתגובה: "אנחנו מצטערים על החלטת אירלנד, שאינה עולה בקנה אחד עם חשיבות היחסים בין המדינות".

"סוכן המוסד" צפוי להיות מוסגר לגרמניה

ובינתיים, גוברים הסיכויים ש"סוכן המוסד" העצור בפולין יוסגר לגרמניה - כך אמרו אמש במשרד התובע הפולני. כנגד הישראלי, שלפי הדיווחים הזרים שמו אורי ברודצקי, עומד צו מעצר אירופי בחשד שזייף דרכון גרמני. הצו מזרז את פעולות ההסגרה בין מדינות האיחוד האירופי. התביעה הפולנית תבקש מבית המשפט בוורשה לאשר את ההסגרה.

האזרח הישראלי שעונה לפי הפרסומים לשם אורי ברודצקי נעצר ב-4 ביוני בוורשה ומאז שוהה שם במעצר. השבוע דיווחנו במהדורה המרכזית כי למרות שהקונסוליה הישראלית בפולין טוענת כי האיש מטופל כמו כל ישראלי שמסתבך בחו"ל - בפועל, הוא זוכה לכמות יוצאת דופן של ביקורים.

בגרמניה רוצים לשפוט את האיש בחשד שזייף דרכון גרמני, שמאוחר יותר לפי הדיווחים הזרים שימש את חוליית החיסול שהתנקשה בחייו של בכיר חמאס בדובאי, מחמוד אל מבחוח.