סגן נשיא GM: "הרכב העתידי יהיה בעל יכולות נהיגה עצמאיות"

ד"ר אלן טאוב, סגן נשיא ג'נרל מוטורס העולמית למחקר ופיתוח: "כ-1.2 מיליון אנשים נהרגים בכל שנה מתאונות דרכים בעולם, אם היה מדובר במחלה היו מגדירים זאת כמגפה עולמית. המטרה האסטרטגית שלנו היא להגיע לעולם בו מכוניות לא מתנגשות"

"כ-1.2 מיליון אנשים נהרגים בכל שנה מתאונות דרכים בעולם, אם היה מדובר במחלה היו מגדירים זאת כמגפה עולמית. המטרה האסטרטגית שלנו היא להגיע לעולם בו מכוניות לא מתנגשות" - כך אמר היום ד"ר אלן טאוב, סגן נשיא ג'נרל מוטורס העולמית למחקר ופיתוח, בכנס "מכוניות חושבות נוהגות את העתיד".

"למרות המשבר שעברה GM הוזרמו משאבים אדירים להמשך המאמץ הגלובלי במחקר ופיתוח ובמיוחד בישראל. החברה אשר עברה רה ארגון בשנה שעברה, התאוששה תוך זמן קצר ביותר והחזירה תוך שנה אחת בלבד את ההלוואה שקיבלה ל 5 שנים מהממשל האמריקאי", הוסיף.

הניידות האישית כיום היא בת ערובה לנפט, ולכן האחד מהאתגרים העיקריים שלנו הוא לייצר רכבים שיהיו חסכוניים באנרגיה" אמר טאוב. "בכל מקום בעולם, כשיש לאנשים יכולת כלכלית הם יעדיפו לרכוש רכב פרטי, על פני תחבורה ציבורית, לכן ג'נרל מוטורס רואה צורך להמשיך ולהוריד את העלויות של רכבים חשמליים חסכוניים באנרגיה. ה-VOLT הרכב החשמלי שתשיק ג'נרל מוטורס השנה, יהיה חסכוני יותר, חכם יותר, ותקשורתי יותר עם אפלקציות מובייל חכמות".

"המצב היום של עומס בתנועה נגרם מכך שישנן יותר מכוניות מכבישים. מאז שנות החמישים מיוצרות בעולם יותר מכוניות מאשר תשתיות וכבישים. התשובה היא לא בניית עוד תשתיות, אלא רכבים חכמים יותר שלא מתנגשים, שלא מתקלקלים ומתואמים ביניהם ובכך מאפשרים נסיעה רציפה ללא הפרעות".

"הרכב העתידי יהיה בעל יכולות נהיגה עצמאיות, יתקשר עם רכבים אחרים ותמרורים בכביש ובכך יתמצא וינהג יותר טוב מכל אדם".

טאוב הוסיף ואמר: "אין לנו 20 שנה להגיע לכל האתגרים האלו, זה חייב להיעשות בעשור הקרוב. אני פונה לאקדמיה ולתעשייה הישראליות ואומר תשלחו לנו את האנשים המבריקים ביותר שלכם, שיקחו חלק במהפכה".

אלן טאוב וגיל גולן מנכ
 אלן טאוב וגיל גולן מנכ

במסגרת הכנס הציגה ג'נרל מוטורס את ה-BOSS - רכב הדגמה של יכולות נסיעה אוטונומיות שהגיע לארץ במיוחד לכנס.

הרכב אשר מצויד ביותר חיישנים ממטוס קרב ממוצע זכה במקום הראשון בתחרות משרד ההגנה האמריקאי לנסיעה אוטונומית - ללא נהג - בסביבה עירונית.

על פי חוקרי GM, הטכנולוגיה האלקטרונית המתקדמת שמודגמת על ה BOSS מציגה כיצד הדור הבא של כלי רכב יוכלו למגר את הגורם הנפוץ ביותר של תאונות דרכים - טעויות אנוש. כלי רכב עצמאיים כגון ה- BOSS יאפשרו עולם בו זרימת התנועה בכבישים היא יעילה יותר, עם פחות ופחות עומסי תנועה וחשוב מכך עולם ללא תאונות דרכים.

בנוסף, הטכנולוגיה של ה-BOSS מהווה קרש קפיצה לקראת היום שבו נוסעים יוכלו לקרוא את הדואר האלקטרוני שלהם, לאכול ארוחת בוקר ואפילו לצפות בטלוויזיה בזמן שהרכב נוהג אותם באופן עצמאי. ה- BOSS נקרא על שם הכינוי של צ'רלס קטרינג המייסד המיתולוגי של מעבדות המו"פ של ג'נרל מוטורס.