ועדת טירקל מחפשת יועץ תדמית: עמירם פליישר סירב להצעה

אתמול נפגש יו"ר הוועדה, השופט בדימוס יעקב טירקל, עם פליישר והציע לו את התפקיד - אך הוא השיב בשלילה ■ היועץ שייבחר יצטרך לעמוד בסיווג ביטחוני מתאים עפ"י דרישות השב"כ, שכן הוא ייחשף לחומרים ביטחוניים רגישים

ועדת טירקל לבדיקת אירועי המשט לעזה מחפשת יועץ תדמית ודובר: חברי הוועדה, שיתכנסו היום (ד') אחר-הצהריים לפגישתם הראשונה, פנו כבר לכמה גורמים בתחום, ובהם האסטרטג איש יחסי הציבור עמירם פליישר.

אתמול (ג') נפגש יו"ר הוועדה, השופט בדימוס יעקב טירקל, עם פליישר והציע לו את התפקיד במסגרת החיפושים אחר איש תקשורת בכיר שלא קשור למערכת הפוליטית ובעל הבנה בתקשורת הבינלאומית, לנוכח העניין הרב שיש לתקשורת הזרה בנושא.

פליישר הוא בעל אחד המשרדים הגדולים בתחום העסקי בישראל ומייצג בישראל גם את פליישמן היאלרד, רשת יחסי הציבור הגדולה בעולם.

על אף הלחצים שהופעלו עליו, השיב פליישר בשלילה להצעה. את תגובתו של פליישר לידיעה לא ניתן היה להשיג.

בין יתר הדרישות של הוועדה, על היועץ שייבחר לעמוד בסיווג ביטחוני מתאים על-פי דרישות השב"כ, שכן במסגרת עבודתו הוא ייחשף לחומרים ביטחוניים רגישים. לוועדה תקציב בלתי מוגבל לצורך כך.

לפי שעה פועלת הוועדה מלשכתו של השופט בדימוס יעקב טירקל בבית המשפט העליון. בהמשך צפויה הוועדה להתמקם במקום אחר, ככל הנראה גם כן בירושלים.

חברי הוועדה הם אלה שיקבעו מהו תקציבה, מה יהיה סדר הגודל של כוח-האדם שיוקצב לפעילותה וגם את משך הזמן שבו תפעל.

יש לציין כי אין זו הפעם הראשונה שבה משתמת ועדה בשירותיהם של אנשי יחסי ציבור. ועדת וינוגרד לבדיקת אירועי מלחמת לבנון השנייה נעזרה באסטרטגים מוטי שרף ואלי שקד.