מונדיאל בהיי (דפינישן)

המעבר ל-HD כמעט ומצליח להאפיל על רמת המשחקים הנמוכה במונדיאל הנוכחי

מי האמין שהבשורה הטכנולוגית הגדולה ביותר של מונדיאל 2010 תצא דווקא מרוממה? "סקר אצבע" שערכתי אתמול בין כמה חברים לימד שאף אחד מהם לא רכש מסך במיוחד לצפייה במשחקים.

מה שכן, חלק גדול מהם שידרגו את הממירים בבית לטכנולוגיית HD. מדובר בעוד מקרה קלאסי שבו הטכנולוגיה משיגה את התשתית: כמעט כל מי שרכש מסך ב-3 השנים האחרונות מחזיק במסך מהסוג המכונה FULL HD, אבל רק לחלק קטן מבעלי מסכים אלה היה עד כה ממיר שאפשר להם ליהנות מהטכנולוגיה המתקדמת של המסך.

העובדה שבתקופת המונדיאל פתחו הכבלים והלוויין, בשיתוף עם ערוץ 1, את הערוץ הייעודי למשחקים (ערוץ 511) - ללא תשלום - גרמה ללא מעט מנויים לשדרג את הממירים. כל מי שחווה במשחקים האחרונים את חוויית הצפייה ב-HD, גילה שקצת קשה לו לחזור לתנאי צפייה "רגילים", או כמו שאמר לי חבר: "מרוב התפעלות מחדות התמונה, לא שמתי לב עד כמה המונדיאל הזה גרוע".

מי מרוויח מהשינוי בהרגלי הצפייה? ראשית, ערוץ 1, שהפך (בזכות!) לשק החבטות בכל הקשור לכשלים טכנולוגיים, ועתה הוא ממצב את עצמו כערוץ הכי מעודכן (טכנולוגית) בגזרה. שנית - חברות הכבלים והלוויין, שמרוויחות מהשדרוג לממירים החדשים, דבר הכרוך בדרך-כלל גם בהתחייבות ארוכת-טווח לספק הטלוויזיה.

הגורם השלישי הוא ערוצי הספורט הייעודיים "ספורט 5 HD" וערוץ ה-HD החדש של צ'רלטון (שייפתח בעונה הבאה). צופה שהתנסה בטכנולוגיה החדשה ומצויד בממיר המתאים, יתקשה להיפרד ממנה.

אחרונים הם דווקא מי שקצת הפסידו בסיבוב הנוכחי: יבואני המסכים שציפו לנסיקה תלולה במכירות בעקבות המונדיאל, וכרגע מדווחים על עלייה במכירות, אך לא טירוף כמו במונדיאל הקודם (שהיה לצופים התנסות ראשונה במעבר מטלוויזיה "רגילה" למסך שטוח).

הבעיה שלהם לטווח הקצר היא שחלק גדול מהצרכנים העדיפו להשקיע בשדרוג הממיר במקום בשדרוג המסך, והרווח העתידי שלהם טמון בעובדה שאיכות HD מקטינה את מרחק הצפייה הדרוש בין הצופה למסך (מה שיאפשר גם לבעלי סלון קטן יחסית לשדרג למסכי ענק), כמו גם בעובדה שהשדרוג משמר את עולם הבידור הביתי כעולם חי ודינמי.

שיעור ליבה

"ליל הסכינים הארוכות", ד' 23:55, ערוץ ההיסטוריה

הנה משפט לא נכון מבחינה היסטורית, מה שלא מנע ממנו להתקבע בזיכרון הקולקטיבי כאקסיומה: "היטלר נבחר ברוב דמוקרטי". היטלר ניצל מערכת פוליטית חלשה וכאוטית, כדי להרכיב את הממשלה מעמדת מיעוט, ובהמשך השתלט על המערכת באמצעות חקיקה ייעודית משולבת באלימות רצחנית ברחובות, עד להשגת שלטון יחיד מלא.

אחת הדוגמאות לדרכי הפעולה של היטלר, כלפי יריבים פוליטיים במפלגתו ומחוצה לה, הוא מה שזכה לכינוי "ליל הסכינים הארוכות", שסיים את בריתו של היטלר עם אריך רהם, מנהיג בריוני האס.אס (שלכאורה מרדו בהיטלר ועל כן נטבחו באותו לילה, יחד עם כמה אישים פוליטיים אחרים), וחיזק את מעמדם של גבלס וגרינג תחתיו.

תוצר לוואי נוסף ומוזר של האירועים היה הכללת סעיפים אנטי-הומוסקסואלים באידיאולוגיה ובפרקטיקה הנאצית, שכן רהם היה הומוסקסואל מוצהר. כמו רוב הישראלים, גם אני נוטה להתייחס לנאציזם בעיקר דרך הפריזמה היהודית, טוב שיש שידורים ייעודיים לבחינות הבגרות שמלמדים שהעסק היה מורכב הרבה יותר.

החופש כבר כאן

סרטים לבני-הנוער מבשרים את החופש הגדול, ד' מ-20:25, "הוט פאן"

ג'ים קארי ודריל האנה הם שחקנים מוכשרים, אבל מרגע ש"משפחת אדמס" הפסיקה להיות ראול ג'וליה ואנג'ליקה יוסטון, פג קיסמה של הסדרה הקולנועית שהפרק השלישי שלה "המפגש" ישודר הערב (20:25).

מיד אחר-כך (22:00) ישודר "מסביב לעולם ב-80 יום", גירסה עמוסת כוכבים (ועמוסה באופן כללי), כמו ג'קי צ'אן ורובין וויליאמס, לסיפרו המרתק של ז'ול ורן.

הורים לתלמידי תיכון, ראו הוזהרתם: זו ההזדמנות האחרונה שלכם להיות "השולטים בשלט", הסיום יתחיל בעוד יומיים.