"המטרה של בזק היא לנכס לעצמה את נושא התלת-ממד"

רן גוראון, סמנכ"ל השיווק של בזק, בטוח שכמו בתחום ה-HD - גם בעולם התלת-ממד צפויה מהפכה ■ בזק החלה היום לשווק לראשונה בישראל לפטופ תלת-ממד, ותיקח במשך הקיץ חסות על כל סרטי התלת-ממד בקולנוע

חברת בזק ממשיכה במהלכים שנועדו ליצור תנועה ברשת ה-NGN החדשה שהיא מקימה. אחרי הרשתות הביתיות ואחרי הכניסה לעולם הלפטופים, יוצאת היום (ד') החברה במהלך חדש שמטרתו לנכס לעצמה מובילות בעולם התלת-ממד. בזק תשווק לפטופ חדש מתוצרת ACER שבו ניתן יהיה לצפות בסרטים ובתמונות בטכנולוגיית תלת-ממד.

הלפטופ יגיע עם משקפיים ייעודיים לצפייה ועם תוכנה ייעודית שתאפשר גם המרה של תכנים בדו-ממד לתלת-ממד.

לדברי רן גוראון, סמנכ"ל השיווק של בזק, "אחת המטרות שלנו היא לעודד צריכה של תוכן רחב פס שיש לו מטרה אחת - לתת חוויה. היום הדבר שנותן את החוויה המוחשית ביותר זה התלת-ממד. לקחנו לעצמנו משימה ב-2010 לדחוף את התלת-ממד קדימה בישראל, על מנת לקדם יותר ציוד קצה שתומך בתלת-ממד, יותר יישומים, ובסופו של דבר שהתלת-ממד יעבור גם אל האינטרנט, שזה מה שעדיין לא קורה היום".

* מה אתם מתכוונים לעשות?

"קודם כל אנחנו מתחילים לשווק את לפטופ התלת-ממד הראשון בישראל במחיר של לפטופ רגיל, מה שבעצם יהיה הסטנדרט החדש בעתיד ויביא את חוויית התלת-ממד לשולחן של כל ילד.

"דבר שני - אנחנו לוקחים חסות על כל סרטי התלת-ממד בקולנועים בארץ, כך שמספר שניות לפני שמתחיל הסרט יתבקשו הצופים ללבוש משקפיים לקראת הסרט ולצפות בחסות שלנו.

"שלישית - נקיים גם השנה אירועים של שיווק חווייתי בדומה לאירועים קודמים שעשינו, כמו הבזק אקספו. המטרה שלנו היא לנכס את נושא התלת-ממד לבזק".

* האם בזק תשווק מסכי טלוויזיה ייעודיים?

"כל נושא הטלוויזיות והמסכים זה מקום שאנחנו עוד לא נמצאים בו. אנחנו נותנים לשוק לעבוד, לא ראינו שיש לנו שם יתרון. איפה שהשוק רץ קדימה - מבחינתנו זה מצוין. אנחנו מנסים לעורר את השוק במקומות שאנחנו מרגישים שצריך לכוון אותו או שמישהו ייקח פוזיציה. בהחלט רוצים ומעודדים שיותר ויותר מסכים יתחברו לאינטרנט על מנת שיוכלו להעביר תכנים".

* זה לא קצת מוקדם מדי? זה נראה כאילו אתם קופצים לבריכה מבלי שיש תוכן אינטרנטי בתלת-ממד בכלל.

"אין היום עדיין עולם של תכנים שמשודר באינטרנט בתלת-ממד, אבל אנחנו אומרים שגם המהפכה הזאת תגיע תוך שנה-שנתיים, וכמו שהיום כמעט בכל בית אפשר לראות את המונדיאל ב-HD, כי כבר 5 שנים מוכרים מסכי HD - אז אנחנו צופים תהליך דומה עם התלת-ממד, ובסופו של דבר הכול מתחבר גם לאינטרנט, וכך אנחנו בונים את הרשת".

* כרגע מדובר בלפטופ אחד בלבד. מתי יורחב המגוון?

"הדגם הזה של ACER הוא הדגם הראשון. אני לא בטוח אם יש עוד מתחרה היום. בכל מקרה, אנחנו ראשונים לשווק מחשב תלת-ממד בישראל ובין הראשונים בעולם. התחילו למכור בעולם ממש בחודשים האחרונים".