לא פיקניק: תהליך השיפוט פסטיבל הפרסום בקאן הוא מהיר ואכזרי

הצצה ראשונה אל מאחורי הקלעים של חדרי השיפוט בפסטיבל הפרסום בקאן, שבו קיים רק ציון אחד לעבודות - "מעולה"

הנה מספר עובדות יבשות שיכניסו אתכם לאווירת השיפוט בפסטיבל הפרסום בקאן: תהליך השיפוט הוא מהיר ואכזרי. העבודות מקבלות הזדמנות אחת בלבד, ואם הן לא מצליחות לתמצת תוך מספר שניות את הרעיון הגדול שעומד מאחוריהן - הן מחוץ למשחק.

בקצב מסחרר מוצגות העבודות בקונטקסט יחסית מצומצם על-פי קטגוריות ספציפיות, מה שמייצר ממד השוואתי שאינו מאפשר אף לטובות שבעבודות ויותר מכך לטובות מאד - סיכוי לעבור.

בקאן קיים רק ציון אחד - "מעולה", ואת חבר השופטים, הכולל 30 איש מהמובילים בתחום הפרסום שזכו בעשרות אריות וראו כמעט הכול, קשה מאוד להרשים.

יותר מ-90% מהעבודות הנשפטות מנופות כבר בסיבוב הראשון, ואם יש כמה שהסתננו בטעות - אל דאגה, רשימת הגמר עוברת שיפוט חוזר על מנת לוודא כי נוצרה רשימה הומוגנית חפה מטעויות. 3 הימים הבאים יוקדשו לבניית רשימת הגמר - ה"שורט ליסט"- וכשזו תושלם יוקדשו יומיים נוספים לדיון פרטני בכל עבודה ועבודה, ויוחלט מי ראוי לקבל אריה ומי ישוב בידיים ריקות.

כמובן ששאיפת המארגנים לאובייקטיביות היא מובנת, אך הממד הסובייקטיבי חי ובועט בקרב השופטים, מה שמביא ללא מעט חילוקי דעות בעיקר בשלבי השיפוט המאוחרים.

קטגורית הדיירקט, בה שופט עבדכם הנאמן, ידועה בקמצנותה. על מנת לסבר את האוזן, בשנה שעברה חילקה קטגוריית הדיירקט פחות מחצי מכמות המדליות שחולקו בהשוואה לקטגוריות אחרות, לדוגמה בקטגוריית המדיה.

ולסיום, מעט פטריוטיות. מספר לא מבוטל של עבודות הוגשו השנה מישראל ממספר רב יותר של משרדי פרסום בהשוואה לכל שנה אחרת, עובדה המעלה את פרופיל התעשייה ומייצרת רושם חיובי בקרב השופטים. נחזיק אצבעות.

* ‎הכותב הוא שותף במשרד הפרסום שמעוני-פינקלשטיין-ברקי ‏DRAFT FCB‎‏ ושופט בקטגוריית הדיירקט בפסטיבל הפרסום בקאן.