סגנית השר לענייני גמלאים נס על ועדת טירקל: "הגיל לא מנחה"

"מרגע כניסתי למשרד לענייני גמלאים הצבתי כמטרה להשיב את הכבוד לאזרחים הוותיקים בחברה הישראלית, כשהעיקרון המנחה מקורו בדבריהם של חז"ל, שאמרו כי זקן משמעו 'זה קנה חכמה'. ואכן, יש בוועדה שופט בית משפט עליון בדימוס, חתן פרס ישראל ונשיא הטכניון לשעבר. זה לא רק ניסיון מצטבר, זו חכמה"

מסתבר שהגיל אינו פקטור: לאחר שהעיתונים הוצפו בתמונות המראות את חברי ועדת טירקל לבחינת המשט לעזה, הודיע היום (ד') סגנית השר לענייני גמלאים, ד"ר לאה נס, כי "לחזק את ההחלטה על הבחירה בחברי ועדת הבדיקה, לא למרות הגיל כפי שצוין בכלי התקשורת אלא הודות לגיל".

נס פנתה היום ליושב ראש הוועדה, השופט בדימוס יעקב טירקל, וחיזקה אותו בעקבות הביקורת על גילו וגיל החברים בוועדה.

"מרגע כניסתי למשרד לענייני גמלאים הצבתי כמטרה להשיב את הכבוד לאזרחים הוותיקים בחברה הישראלית, כשהעיקרון המנחה מקורו בדבריהם של חז"ל, שאמרו כי זקן משמעו 'זה קנה חכמה'. ואכן, יש בוועדה שופט בית משפט עליון בדימוס, חתן פרס ישראל ונשיא הטכניון לשעבר. זה לא רק ניסיון מצטבר, זו חכמה", הוסיפה סגנית השר.

סגנית השר נס התייחסה לחשיבות וציינה כי "החברה הישראלית יכולה להפיק רווח רב מהניסיון והידע של אזרחיה הוותיקים. מינוי בעלי ותק לועדת הבדיקה מהווה צעד חיובי בדרך זו, ועל כך אני מברכת".

כזכור, חברי הוועדה הם עמוס חורב, בן 86, פרופסור שבתאי רוזן, בן 93 ובראש הוועדה עומד השופט בדימוס יעקב טירקל, 75.