המוסלמים נגד גוגל: שנו את הלוגו לכבוד חודש הרמדאן

עצומה שצוברת תאוצה בפייסבוק קוראת למנוע החיפוש הפופולרי לשנות את לוגו האתר לרגל חודש הרמדאן - כך שיזוהה יותר עם סממני החג ■ המטרה: להשיג 10 מיליון גולשים ברשת שיצטרפו לעצומה

המוסלמים יציינו את חודש הרמדאן רק בעוד כחודש, אך ההכנות ברשת האינטרנט כבר בשיאן: יותר מ-320 אלף גולשי פייסבוק מוסלמים כבר חתמו על עצומה שמועברת באתר, שמטרתה לדרוש מאתר האינטרנט גוגל להמיר את לוגו האתר במיוחד לחודש הרמדאן - כך שיזוהה עם סממני החודש הקדוש למוסלמים.

מטרת ראשי העצומה היא להגיעה ל-10 מיליון מוסלמים ברחבי העולם שחותמים עליה, עוד בטרם יחל החג. זה גם השם שניתן לקבוצה המיוחדת שקמה בפייסבוק - "10 מיליון חתימות למען שינוי הלוגו".

גוגל
 גוגל

ראשי העצומה כבר פנו לראש מחלקת העיצוב של גוגל בדרישה, והודיעו לו כי בכוונתם לגייס 10 מיליון חתימות. זאת, בתגובה לדיווח לפיו מתכוונת החברה לשלב באתר את תמונותיהם של הסופר והאינטלקטואל המצרי נג'יב מחפוד והזמרת המצרית המוכרת אום כולתום במהלך החודש.

היסטוריה של מתיחות

כלי תקשורת ערביים מדווחים כי בתקופה האחרונה אף מתקיימים מגעים רשמיים בין מספר מדינות ערביות לגוגל, במטרה לשנות את הלוגו של מנוע החיפוש לרגל החודש הקדוש.

עצם קיום היוזמה דווקא ברשת פייסבוק מפתיע, לאור ההיסטוריה ארוכת המתיחות בין הגולשים המוסלמים לאתר האינטרנט. לפני כחודשיים פורסם סקר דעת קהל בארבע מדינות מוסלמיות, לפיו 61% מהנשאלים תמכו בהטלת חרם על האתר.

בעבר אף פורסמה בפייסבוק תחרות שקראה לגולשים לצייר את פניו של הנביא מוחמד - דבר המנוגד לחלוטין את דת האסלאם, ואשר עורר את זעמם של גולשים מוסלמים רבים.