ח"כ חנין זועבי מבטיחה: אהיה גם על המשט הבא בחודש יולי

חברת הכנסת השנוייה במחלוקת שהייתה על המשט לעזה בסוף החודש שעבר לא נרתעת מהסנקציות וגם לא מהאיומים על חייה ■ "כל פוליטיקאי בעל מצפון חייב לצאת נגד המצור הבלתי אנושי שישראל מפעילה על העם הפלסטיני בעזה"

ח"כ חנין זועבי לא מרגישה מאוימת מהסנקציות שוועדת הכנסת החליטה להטיל עליה בשל השתתפותה במשט הטורקי האלים בסוף החודש שעבר. גם חקירת המשטרה והאיומים על חייה לא מרתיעים את חברת הכנסת השנויה במחלוקת - היא גמרה אומר להשתתף גם במשט הבא, המתוכנן לאמצע חודש יולי.

בראיון ל"מעריב" היא אומרת: "כל פוליטיקאי בעל מצפון חייב לצאת נגד המצור הבלתי אנושי שישראל מפעילה על העם הפלסטיני בעזה". זועבי הוסיפה: "האיומים על חיי ומסעות ההפחדה לא ירתיעו אותי".

זועבי אמרה כי המשט אינו מאורגן על ידי ארגון ה-IHH שארגן את המשט הקודם, אלא הארגון הבינלאומי free gaza. לדבריה, הפעם יהיו מאות חברי פרלמנט מכל העולם על סיפון האוניה. הדברים עומדים בניגוד להודעת ה-IHH משלשום, שהודיע כי הוא מארגן את המשט בן שש הספינות.

המשט הבא: באמצע יולי

הארגון הטורקי הפרו-פלסטיני IHH הודיע שלשום כי הוא מתכוון לשלוח משט סיוע נוסף לרצועת עזה בחודש הבא. גם הפעם מתכוון הארגון לשבור את המצור הישראלי, אחרי שהמשט האחרון נתקל בכוח חיל הים של צה"ל בסוף חודש מאי.

"האגודה לזכויות אדם, לחופש ולסיוע הומניטרי", ה-IHH, הודיע כבר לאיחוד האירופי כי המשט הבא יכלול שש ספינות. בנוסף קרא הארגון לעוד מדינות להצטרף. במשט הקודם שנערך ב-31 במאי, תשעה פעילים טורקים נהרגו בהשתלטות כוח צה"ל.