סקר בחירות של ערוץ 1: יאיר לפיד זוכה ב-14 מנדטים

בתוכנית "יומן" של ערוץ 1 פורסם סקר בו נבדקה חלוקת המנדטים באם היו נערכות היום בחירות לכנסת ■ לפיד הודיע לאחרונה כי אינו מתכוון לעבור לפוליטיקה בקרוב, וכי אם יעשה כן - יחיל על עצמו תקופת צינון של חצי שנה

בתוכנית "יומן" של ערוץ 1, בהגשת איילה נשר-חסון, פורסם אתמול (ו') סקר בו נבדקה חלוקת המנדטים באם היו נערכות היום בחירות לכנסת.

הסקר כולל את יאיר לפיד כמועמד ברשימה עצמאית. כזכור, לפיד הצהיר לאחרונה כי אינו מתכוון להיכנס לזירה הפוליטית בזמן הקרוב, וכי אם יעשה כן - יחיל על עצמו תקופת צינון של חצי שנה.
"איני מקיים שום קשר עם גוף פוליטי, ישן או חדש, ובוודאי שאיני פעיל בשירותו של גוף כזה", כתב לפיד כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס". "ההקשר היחיד שלי לתחום הוא שנשאלתי בעבר אם אני צופה אפשרות שבעתיד אלך לפוליטיקה - ואמרתי שזוהי אפשרות דחוקה, אבל איני פוסל זאת. ככל הידוע לי, מחשבות וביטויין עדיין אינם אסורים במדינת ישראל".

תוצאות הסקר מראות כי הליכוד היה זוכה ב-28 מנדטים, קדימה ב-19, ואילו יאיר לפיד היה זוכה ב-14 מנדטים והופך בכך לסיעה השלישית בגודלה בכנסת יחד עם ישראל ביתנו, שהיתה זוכה למספר מנדטים זהה. ש"ס היתה מקבלת 10 מושבים, מפלגת העבודה - 6 מנדטים בלבד, האיחוד הלאומי - 4 מנדטים, וכך גם הבית היהודי.

הרשימות הערביות היו זוכות ב-11 מנדטים, ואילו יהדות התורה היתה זוכה ב-5 מנדטים, כמו גם סיעת מר"צ.

עוד נשאלו הנסקרים לגבי מועמד לראשות הממשלה. על-פי הסקר של "יומן", 49% היו תומכים בראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו, לתפקיד, 28% היו תומכים בציפי לבני, ול-22% אין דעה נכון לעכשיו.
עצומה בעד יאיר לפיד

אפרופו יאיר לפיד, באתר "עצומה", בו ישנן עצומות למטרות שונות, מופיעה עצומה שנפתחה בחודש פברואר, בה נכתב: "כמו מאות אלפי ישראלים המכירים את יאיר לפיד ואת אמונותיו ודעותיו מכתבותיו בעיתון ומהופעותיו בטלוויזיה. כמעט תמיד אנחנו מזדהים עם אמונות ודעות אלה. כי יאיר לפיד הוא ישראלי המאמין במדינה דמוקרטית יהודית שלא תהיה נתונה לכפייה דתית.

"יאיר לפיד הוא אדם החושב כי על כל אדם, כל שכן על נבחרי ציבור, לקיים את החוק ככתבו וכרוחו, להאמין בחמלה ובצדק חברתי, ומיטיב להביע ולבטא את מה שרבים מתושבי המדינה חשים.
"יאיר לפיד נתפס בעיני מאות אלפי ישראלים כאדם ראוי ליטול את שרביט ההנהגה בעידן שבו נעלמו המנהיגים והפכו לפוליטיקאים, אשר רבים מהם חשודים לעיתים מזומנות - ובצדק - בדאגה לעצמם ולכיסיהם, במקום לשאת באחריות אישית וציבורית למדינה ואזרחיה.

"התנועה תתקיים תחילה כקבוצה ברשת חברתית, ובהמשך ייערך משאל בין חברי התנועה/קבוצה האם להירשם כמפלגה פוליטית ולהציג רשימה/נבחרת ראויה לבחירות לכנסת".

יעד העצומה הוא להגיע ל-100 אלף חתימות. עד כה נאספו 15 חתימות בלבד.