כתם נפט במפרץ מקסיקו? מנכ"ל BP במירוץ יאכטות באנגליה

על אף אסון הטבע, המוגדר כגדול ביותר מאז ומעולם, מצא מנכ"ל החברה, טוני הייוארד זמן לטוס למירוץ יאכטות יוקרתי באנגליה ■ רק ביום ה', בעומדו מול הקונגרס האמריקני, אמר הייוארד כי הוא מתנצל וכי החברה תשלם עבור כל נזקי הדליפה.

כבר כשנראה כי שום דבר לא יכול להרע עוד את מצבה של ענקית הנפט BP, האחראית לדליפת הנפט העצומה המפרץ מקסיקו, מגיעה עוד הפתעה. תושבי החוף של מפרץ מקסיקו זועמים לאחר שאמש נודע כי מנכ"ל החברה, טוני הייוארד (Tony Hayward) יצא לאנגליה להשתתף במירוץ יאכטות יוקרתי.

נזכיר כי רק ביום ה' האחרון התייצב הייוארד מול הקונגרס האמריקני, ששאל אותו שאלות נוקבות אודות דליפת הנפט בת החודשיים. הייוארד אמר כי הוא מתנצל, כי החברה טרם מצאה את כל התשובות לשאלות וכי היא תשלם על כל נזקי הדליפה.

בובי פיטר, אחד מתושבי החוף מלואיזיאנה, אמר בתגובה כי "זה לא בסדר. אנחנו לא יכולים לצאת אפילו להתרחץ במפרץ או לדוג והוא נוסע למירוץ יאכטות. אני מתפלל שגם אנחנו נוכל לקבל יום חופש מכל הנפט הזה".

הדיווחים על טיסתו של הייוארד לאנגליה הרימו, כצפוי, תגובות נזעמות רבות באתרים חברתיים כגון פייסבוק וטוויטר. דובר בריטיש פטרוליום, רוברט וויין (Robert Wine) מסר ממושב מטה החברה ביוסטון טקסס כי "זוהי חופשתו הראשונה של המנכ"ל מאז פיטצוץ האסדה ב-20 לאפריל. הוא בסך הכל מבלה כמה שעות עם משפחתו בסוף השבוע - אני משוכנע שכל אחד יכול להבין זאת".

את מייק סטרומייאר, בעל מגדלור בחוף לואיזיאנה, הדברים לא משכנעים. "הוא פשוט חסר תחושה", אמר סטרומייאר בהקשר להייוארד. "אני לא חושב שיש לו בכלל רגשות. אם הייתי בתפקידו, אני חושב שהייתי במקום קצת יותר אחראי. הוא צריך להיות במקום שבו מנסים לסתום את הדליפה", הוסיף סטרומייאר.