חברת דור אלון-גז השיקה היום את תחנת התדלוק בגז הראשונה באילת, כחלק מתכנית בהיקף של למעלה משני מיליון שקל להקמת תחנות תדלוק חדשות בגז. מדובר בגפ"מ (גז פחמימני מעובה) המיוצר במסגרת תהליך זיקוק הנפט ולא בגז טבעי מהסוג שהתגלה בשנים האחרונות בחופי ישראל.
בחודשים הקרובים צפויה דור אלון גז לפתוח תחנות בירושלים, נתניה, קרית שמונה ודבירה (בין גדרה לבאר שבע) בהשקעה של כ-2 מיליון שקלים. בחברה מציינים כי הביקוש לפתיחת תחנת תדלוק בגז באילת גבר בחודשים האחרונים אחרי שנהגי מוניות רבים החלו להסב את רכבם לגז. התחנה הדרומית ביותר עד כה הייתה בבאר שבע.
לדברי מנכ"ל דור אלון גז אלי משגב, "רוב האנשים מדברים על פתרונות בעתיד, אנחנו מדברים על פתרונות בהווה. הגפ"מ מעניק פתרון סביבתי וכלכלי מוכח ובעולם כבר הפנימו את זה. חברות ליסינג רבות מביעות עניין בהסבה לגפ"מ, בייחוד חברות השמירה שהשכילו להבין את החיסכון הכלכלי הגלום במעבר מבנזין לגז."
בישראל פועלות כיום כ-50 תחנות תדלוק בגז, 23 מתוכן ברשת של "דור אלון גז".
אודי תמיר, מנכ"ל חברת "גזפרו" המתמחה בהסבת רכבים לתדלוק בגפ"מ, אמר כי השימוש בגפ"מ יכול להביא לחיסכון של אלפי שקלים בשנה. מחיר ליטר גז עומד כיום על 3.32 שקלים לליטר, לעומת ליטר בנזין שמחירו עומד על 6.35 שקלים. עלות התקנת מערכת גז לרכב עומדת על 8,000 שקלים וההתקנה אפשרית בכל רכב משנת ייצור 96 ומעלה. לדברי תמיר החיסכון מאפשר להחזיר את ההשקעה הראשונית כבר לאחר 30,000 ק"מ.
בדור אלון גז מציינים הגפ"מ בהשוואה לבנזין וסולר, מאריך את חיי המנוע בכך שמפחית את משקעי הפחמן שגורמים לבלאי מואץ של המנוע. בחברה מוסיפים כי אין כל הבדל בין גפ"מ לבנזין מבחינת רמת ביצועי המנוע.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.