גם נציג משרד התחבורה בדירקטוריון רכבת ישראל התפטר

פיליפ פראן נחשד כי פעל שלא כדין במהלך ההליכים למינוי מנכ"ל לחברה ■ עם התפטרותו מצטרף פראן לדירקטורית השנייה ברכבת מטעם משרד התחבורה, עו"ד אביבה נסים-וולף, שהודיעה על התפטרותה

ברשות החברות קיבלו בסיפוק את הודעת ההתפטרות של פיליפ פראן, נציג משרד התחבורה בדירקטוריון רכבת ישראל, שנחשד כי פעל שלא כדין במהלך ההליכים למינוי מנכ"ל לחברה.

פרקליטתו של פראן עו"ד שרון קלינמן הודיעה היום במכתב לשרי האוצר והתחבורה כי בפני פראן לא נותרה ברירה אלא להתפטר לאחר שברשות החברות סרבו לדחות את מועד השימוע שנקבע לו, למרות שלטענתו נבצר ממנו להגיע לשימוע בשל סיבות בריאותיות.

עם התפטרותו מצטרף פראן לדירקטורית השנייה ברכבת מטעם משרד התחבורה, עו"ד אביבה נסים-וולף, שהודיעה על התפטרותה לפני שלושה שבועות. השניים זומנו לשימוע לקראת הדחה בפני מנהל רשות החברות רו"ח דורון כהן לאחר שהעניקו ניקוד תמוה לשניים מהמועמדים הסופיים לתפקיד מנכ"ל הרכבת - ששי שילה ואורן מוסט באופן שסיכל את מינויו של מוסט, שהוביל לפני הצבעתם בפער ניכר.

בסופו של דבר הופסקו ההליכים לבחירת מנכ"ל לרכבת לאחר שהמנכ"ל הקודם, יצחק (חקי) הראל נעתר לבקשת ראש הממשלה והסכים לחזור לתפקיד שממנו התפטר בפברואר.

פראן שהיה אמור לסיים את תפקידו בעוד חמישה ימים הודיע היום על התפטרותו בשל "סיבות בריאותיות", לאחר שעבר ניתוח והשתחרר מבית החולים בסוף השבוע. פראן היה אמור להופיע היום לשימוע בפני מנכ"ל רשות החברות רו"ח דורון כהן.

פראן ביקש לדחות את השימוע אך ברשות דחו את בקשתו בנימוק שמדובר בדחייה שלישית במספר. ברשות הבהירו לבאת כוחו של פראן, עו"ד שרון קלינמן, כי ישקלו להכריז על פיטוריו אם לא יתייצב לשימוע היום.