מוחים על מהלך של כחלון: סכסוך עבודה במשרד התקשורת

זאת בעקבות כוונתו של שר התקשורת להקים רשות תקשורת שתחליף את המשרד במתכונתו הנוכחית ■ משרד התקשורת: "ועד העובדים לא הפעיל את סכסוך העבודה כי ישנה הידברות בינו ובין הנהלת המשרד"

העובדים במשרד התקשורת הכריזו על סכסוך עבודה בעקבות כוונתו של שר התקשורת, משה כחלון, להקים רשות תקשורת שתחליף את המשרד במתכונתו הנוכחית. החלטת העובדים להכריז על סכסוך עבודה נובעת מהחשש שהקמת רשות תשנה מהותית את תנאי עבודתם, ואף לפיטורי חלק מהם. רשות התקשורת נמצאת בשלב של קבלת תגובות פנימיות לתזכיר החוק שפרסמה היועצת המשפטית של המשרד, עו"ד נגה רובינשטיין. לאחר מכן יעבור התזכיר לתגובות של גורמים חיצוניים ולאישור הממשלה.

הכנת התזכיר על ידי היועצת המשפטית לוותה בביקורת על ידי חלק מהגורמים במשרד, אלה טענו כי הכנת התזכיר צריכה להיעשות על ידי מספר רב של גורמים מתוך המשרד ולא להעביר מוצר יחסית מוגמר, שקשה להכניס בו שינויים.

קודם להקים, אחר כך לשנות

אלא שההחלטה על המתווה התקבלה על ידי שר התקשורת משה כחלון עצמו. כחלון לא רצה שיקרה מצב שבו בכירי המשרד יכלו את זמנם בדיונים על כל סעיף וסעיף בנוגע למבנה הרשות, והדברים לא יגיעו לכדי מיצוי. לפיכך העדיף לתת לרובינשטיין להכין את התזכיר, ואז להציג טיוטה שעליה אפשר יהיה להתדיין. כחלון הגיע למסקנה שצריך לרכז מאמץ בהקמת הרשות, תוך ניסיון להגיע לכמה שיותר הבנות לגבי המבנה שלה, ורק לאחר הקמתה לדון באי ההסכמות שיעלו.

ממשרד התקשורת נמסר: "ועד העובדים ביקש מהוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות לאשר סכסוך עבודה וקיבל אישור. הוועד לא הפעיל את סכסוך העבודה כי ישנה הידברות בינו ובין הנהלת המשרד".