קבוצת קרנות פרטיות תשקיע 40 מיליון שקל בפיתוח מערכות לרפתות

פורטיסימו קפיטל יכולה להגיע להחזקה של כ-35% מהמפתחת, חברת צח"ם אפיקים‏‎‎‏ ■ מוצר הדגל של צח"ם - תוכנת ניהול רפתות‏

‎‎פורטיסימו קפיטל, קבוצת הקרנות הפרטיות, הודיעה היום (א') על השקעה של 40 מיליון שקל בחברת צח"ם אפיקים, המפתחת, מייצרת ומשווקת מערכות חליבה ממוחשבות ומערכות לניהול רפתות.

במסגרת הסכם ההשקעה, תשקיע פורטיסימו בצח"ם אפיקים במניות ובחוב. ההסכם כולל אופציה למניות, שתאפשר לפורטיסימו להגיע להחזקה של כ-35% בחברה. במסגרת ההשקעה תמנה פורטיסימו שלושה חברי מועצת מנהלים בצח"ם אפיקים.

צח"ם אפיקים נחשבת לאחת המובילות בעולם בתחום של פיתוח, ייצור ושיווק של מערכות חליבה ממוחשבות ומערכות לניהול רפתות. החברה מעסיקה כ-200 עובדים, רובם במפעל החברה הממוקם בקיבוץ. לחברה לקוחות ב-50 מדינות ברחבי העולם.

מוצר הדגל של החברה הוא תוכנת ניהול רפתות, המספקת עיבוד נתונים הנאספים אוטומטית בזמן אמת, ומפיקה מגוון ניתוחים אנליטיים של האספקטים המשפיעים על העדר, כמו תנובה, בריאות, הזנה ועוד.

‏ בנוסף, החברה מפתחת ומייצרת מוצרים לזיהוי ומדידה, הכוללות מערכות ייצור חלב, ומעקב אחר בריאות העטין ופוריות; מערכות זיהוי המאפשרות עיבוד נתונים תוך כדי חליבה; ומתן התראה בזמן אמת לגבי חשש לדלקת עטין ותנובת חלב נמוכה. ‏

פורטיסימו קפיטל היא קבוצת קרנות פרטיות המתמחה בהשקעות מוטות טכנולוגיה בחברות המצויות במצבים מיוחדים (‏Special situations‏) או בתקופות המחייבות מפנה עסקי ומהיר בפעילותן. הקרן מנהלת השקעות בסכום של כ-200 מיליון דולר ומשקיעה בחברות פרטיות וציבוריות. ‏‎‎‏ ‎‏‏