הולחו"ף אישרה 42 קומות בבת ים מספר יחידות הדיור שתבנה במגדל חברת אמירי בת ים יגדל מ-196 ל-264; נקבע כי התוכנית אינה משפיעה על הסביבה החופית

תוכנית למגדל שאמור לקום במתחם גן העיר בבת ים אושרה לאחרונה בולחו"ף (הוועדה לשמירה על הסביבה החופית) של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה במשרד הפנים, לאחר שהובהר כי השטח המצוי בתחום הסביבה החופית מיועד לפי התוכנית לשטח ציבורי פתוח.

התוכנית שאושרה היא של חברת אמירי בת ים, המציעה הקמת בניין של 42 קומות שיכלול 264 יחידות דיור. תוכנית זו ביקשה לשנות את המצב המאושר של 25 קומות ו-196 יחידות דיור.

מדובר בפרויקט אחד מתוך מספר פרויקטים במתחם שכונת גן העיר שברחוב יצחק שדה בבת ים, המתוכנן לכלול 10 מגדלים שמתוכם שישה כבר בנויים. סך יחידות הדיור המתוכננות בשכונה כולה עומד כעת על 1,240 יחידות דיור. מלבד אמירי בת ים, מוקמים בשכונה פרויקטים של חברות כמו נוה גד מקבוצת נכסים ובנין IDB שבשליטת נוחי דנקנר וחברת אשדר שבשליטת קבוצת אשטרום.

משלימה המתחם

התוכנית מייעדת את שטחי הפרויקט המצויים בתחום הסביבה החופית לשטח ציבורי פתוח. בדיון הולחו"ף צוין כי תוכנית זו משלימה תוכנית אחרת שהוגשה לגבי מתחם סמוך, שאף היא מייעדת את השטח שמצוי בתחום הסביבה החופית לשטח ציבורי פתוח.

נקבע שהיות שהתוכנית מצויה בגבולה המזרחי של הסביבה החופית היא איננה משפיעה עליה באופן מהותי ולכן הוחלט לאשרה. התוכנית שמתייחסת לשטח הציבורי הפתוח בשטח הפרויקט היא מכוח תמ"א 4/13, תוכנית המתאר הארצית לחופים במחוז תל אביב, לפיה השטחים הבנויים במוקדי הפיתוח ייבנו בצמוד ככל האפשר לגבול המזרחי של פארק החוף תוך שמירת מרחק של 100 מטר מקו החוף.