שת"פ חדש לטאואר; ההערכה: הכנסות של 200-300 מ' ד'

Canesta בחרה בטכנולוגיית ה-CIS שלה לייצור חיישני תמונה תלת-ממד ■ חברת המחקר iSuppli: שוק חיישני התמונה צפוי לצמוח ל-9.7 מיליארד דולר ב-2012 ■ מנהל קו המוצרים הייחודיים בטאואר: "לטאואר הפוטנציאל להיות הספקית הבלעדית של שבבים לשוק חיישני התמונה"

חוזה רודף חוזה, שיתוף פעולה רודף שיתוף פעולה בטאואר : החברה הודיעה היום (ב') כי חברת Canesta בחרה בטכנולוגיית ה-CIS לייצור חיישני תמונה תלת-מימד (3-D) חדשניים. טאואר מנוהלת על ידי ראסל אלוואנגר.

השבבים של Canesta הינם הראשונים בתעשייה בעלי מערכת חיישני תמונה תלת-מימד על שבב יחיד, ומיועדים לשימוש בשווקי הצרכנים כגון מחשבים שולחניים, טלוויזיות ויישומי בידור. הדור הבא של חיישני תמונה 3-D, אשר נועד לאפשר להתקן להבין ולתקשר עם סביבתו , יניע את שוק חיישני התמונה.

לפי חברת המחקר iSuppli, שוק חיישני התמונה הוערך בשנת 2007 בכ-7.3 מיליארד דולר והוא צפוי לצמוח ל-9.7 מיליארד דולר בשנת 2012. ההערכות בשוק הן כי ההכנסות שינבעו לטאואר משיתוף הפעולה מול Canesta ינועו בין 200 ל-300 מיליון דולר בשנה.

נזכיר כי טאואר רשמה מכירות של 114 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה - זינוק של 96% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ובהתאם לתחזיות של אלוונגר לפיהן החברה תצמח בכ-100% בהכנסות במחצית הראשונה של השנה. ה-EBITDA (רווח לפני ריבית, מס, פחת והפחתות) הסתכמה ב-35 מיליון דולר, לעומת 2 מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל ו-23 מיליון דולר ברבעון הקודם. במבט קדימה, החברה צופה מכירות של 123-128 מיליון דולר ברבעון השני, מעל התחזיות בשוק שעמדו על 120.75 מיליון דולר.

חיישני התמונה 3-D מאפשרים לצרכנים לפעול בצורה הדדית ולתקשר עם התקנים בדרכים טבעיות וצפויה להם פריסה רחבה במגוון שווקים הכוללים מחשבים אישיים, מוצרי אלקטרוניקה ובידור וכן יישומים נוספים רבים בתעשייה. מנגנונים חדשים בהם תנועות הגוף של המשתמש מפעילות את המערכת כבר הוכחו בהצלחה הגדולה של קונסולות המשחקים הידועות.

"השבבים שלנו הם בעלי תחכום רב," אמר ג'ים ספייר, נשיא ומנכ"ל Canesta. "אנו שמחים מאד להשתמש בטכנולוגיית ייצור ה-CIS המתקדמת של טאואר-ג'אז." ספייר הסביר כי חיישני תמונת התלת-ממד הם בעלי חשיבות רבה להתפתחות ממשק טבעי בין המשתמש לבין מוצרי צריכה אלקטרוניים מורכבים. "אנו רואים את הגרסאות המוקדמות במערכות בהן נדרשת הנפת יד למשל כדי לבצע פעולות במערכת. השבבים שלנו יאפשרו למערכות לבצע מטלה זו ובנוסף יאפשרו שליטה קרובה יותר מעבר למגע, דבר המהווה מפתח ליישומים עתידיים. במהלך העשור הבא אנו צפויים לראות יישומים חדשים וחדשניים המחייבים חיישן תמונה תלת-ממד משולב עם תכונות מתקדמות."

"הפתרון של Canesta הוא החזק ביותר בתעשייה, ומציע את הביצועים הטובים ביותר בהשוואה לכל פתרון מתחרה אחר. שיתוף הפעולה הצמוד של חטיבות המחקר והפיתוח והתיאום לעתיד בין שתי החברות בפיתוחים עתידיים יספקו פתרונים חדשניים לטווח הקצר והארוך אשר יאפשרו לשפר ביצועים וצריכת הספק בדורות הבאים וכן יאפשרו כניסה ליישומים רבים נוספים, כמו בשוק המחשוב הנייד," אמר אבי שטרום, סמנכ"ל ומנהל קו המוצרים הייחודיים של טאואר-ג'אז.

בשיחה של שטרום עם "גלובס" ציין שטרום כי "טאואר היא כרגע הספק הבלעדי של Canesta והיא מעוניינת כי מצב זה יישאר. בעקבות שיתוף הפעולה הנוכחי, לטאואר עצמה יש פוטנציאל להיות הספקית הבלעדית של שבבים לשוק חיישני התמונה התלת-מימד".