עדי דגן יפרוש מניהול MCS; נשיא החברה-הבת מועמד להחליפו

דגן הוא ממייסדי חברת המכשור הרפואי ■ מחליפו הצפוי הצטרף ל-MCS ארה"ב לפני 3 חודשים בלבד

לאחר 11 שנים, בשנה הבאה יעזוב עדי דגן את תפקידו כמנכ"ל MCS (מדיקל קומפרישן), שהוא נמנה על מייסדיה. החברה דיווחה הבוקר על עזיבתו הצפויה של דגן, ול"גלובס" נודע כי מחליפו בתפקיד עשוי להיות אמבאו בלט, שמכהן כנשיא החברה הבת בארה"ב.

MCS נסחרת בבורסה של תל-אביב לפי שווי שוק של 130 מיליון שקל ונכללת במדד הביומד. החברה מפתחת ומשווקת מכשור רפואי לא פולשני, שמיועד למנוע קרישי דם בניתוחים. החברה קיבלה אישורים לשיווק המכשיר שלה הן בארה"ב (אישור FDA) והן באירופה (CE), ולפני כשלושה חודשים גייסה את בלט לתפקידו בארה"ב, במטרה להוביל את מאמצי החדירה לשוק האמריקני. בלט הוא בעל ניסיון שיווקי מחברות מובילות בארה"ב, בהן חברת התרופות סאנופי אוונטיס שמובילה בתחום דילול הדם.

האתגר המרכזי של MCS הוא לשכנע את הרופאים שהמכשיר שלה יעיל במניעת היווצרות קרישי דם בניתוחים, עד כדי כך שהוא יכול להחליף טיפול תרופתי. נכון להיום, המוצר של MCS נמצא בכ-20 מרכזים רפואיים בארה"ב.

בראיון ל"גלובס" סיפר בלט עם כניסתו לתפקיד: "החלטתי להצטרף לחברה, כשהתגובה העיקרית של הרופאים אליהם פניתי, הייתה - 'הייתי משתמש במוצר כזה, אבל אני לא מאמין שהוא קיים'. כלומר הצורך ידוע, אבל החברה עדיין לא מספיק מוכרת, וזו בדיוק העבודה שלי".

עזיבתו של דגן והחלפתו האפשרית בבלט מסמנות מעבר שלב עבור החברה: ממו"פ למכירות משמעותיות יותר.

דגן יעזוב את תפקידו במארס 2011, אז ימשיך לכהן כיועץ חיצוני לחברה וילווה אותה עוד שנתיים נוספות. דגן הקים את MCS בסוף 1997, יחד עם ד"ר ברק וניסן תעשיות רפואיות.

"כיום, כשהחברה נמצאת כבר במסלול של הצלחה", אמר דגן, "נכון להעביר את שרביט ההובלה למנכ"ל מקצועי, שיתרכז בשכפול ההצלחה ובבניית המערכים הנדרשים למכירות בסדרי גודל של מאות מיליוני דולרים".

בהודעת MCS צוין, כי "דגן הינו יזם החברה ומנהל אותה מזה 11 שנים, במסגרתן היה אחראי באופן מכריע לבניית המודל העסקי שלה". עוד נכתב, כי דגן יצר קשרים עם מובילי דעה בשוק האמריקני והוביל את תהליך החדירה אליו.