רינו צרור מצטרף לזכיינית ערוץ 2 רשת; יערוך תוכנית תחקירים

מדובר בתוכנית תחקירים חדשה שתעלה לאוויר לקראת סוף 2010, אשר עפ"י ההערכה צרור לא יגיש אותה אלא רק יערוך ■ צרור, שניהל באחרונה מו"מ גם מול ערוץ 10, יפסיק להגיש את התוכנית "חוצה ישראל" בטלוויזיה החינוכית

העיתונאי רינו צרור מצטרף לזכיינית ערוץ 2 רשת. הזכיינית הודיעה כי צרור יערוך תוכנית תחקירים חדשה שצפויה לעלות לאוויר לקראת סוף 2010. ההערכה בשלב זה היא כי צרור לא יגיש את התוכנית אלא רק יערוך אותה.

באחרונה ניהל צרור משא-ומתן גם מול ערוץ 10. לאור הודעתו, יפסיק צרור להגיש את התוכנית עטורת הפרסים "חוצה ישראל" בטלוויזיה החינוכית.

לדברי מנכ"ל רשת, אבי צבי, "מדובר בתוכנית תחקירים מעמיקה ורצינית, שתעלה על סדר היום הציבורי נושאים מהותיים באתגרים עימם מתמודדת החברה הישראלית. לצורך כך גיבשנו קבוצת עיתונאים ותחקירנים בהובלתו של רינו צרור, שישמש העורך הראשי של התוכנית".

צבי הוסיף כי התוכנית, שצפויה לעלות לאוויר ברבעון הרביעי של השנה, "תימדד ביכולתה לעורר דיון ציבורי עמוק ואיכותי במגוון נושאים רחב, והמטרה היא לחולל שינוי בעוולות חברתיות. הצטרפותו של רינו צרור עם ניסיונו העשיר והמוערך למערך של רשת מהווה חיזוק משמעותי לתפקיד שרשת רואה לעצמה כזכיינית מובילה".

צרור החל את עבודתו העיתונאית בעיתון "העולם הזה" ב-1973. הוא ממקימי עיתון "חדשות" והיה מבכירי עורכיו, ערך את המקומון "העיר" וכתב בו טור פוליטי. בשנים 1999-2000 ערך את "אולפן שישי" בערוץ 2.

במהלך השנים יצר צרור מספר סרטים דוקומנטריים ובהם "בית-שאן: סרט מלחמה", שזכה בפרס אופיר (אותו ביים במשותף עם דורון צברי), ו"ילדי המהפכה".

צרור הנחה בעבר את תוכנית התחקירים "דין וחשבון" בערוץ 10, שזכתה פעמיים בפרס תוכנית האקטואליה הטובה ביותר בטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה בשנים 2003-2004.