לא לכל החיים: איזה מניות מכר באפט לאחרונה?

באפט חיסל לאחרונה לגמרי את אחזקותיו בחברות סאן טראסט בנק, טראוולרס , וולפוינט ויונייטד הלת' ■ בנוסף, צמצם באפט את אחזקותיו בחברות הדפנסיביות פרוקטר אנד גמבל (ב-9%) ג'ונסון אנד ג'ונסון (ב-26%) מוקדם יותר השנה

"האורקל מאומהה", המשקיע האגדי וורן באפט, ידוע באימרתו (אחת מיני רבות..) כי לא כדאי למשקיע לרכוש מניה אם אין בכוונתו להחזיק אותה לפחות 10 שנים, ואף רצוי שלכל החיים.

ובכן, באפט קשישא אכן מחזיק חלק מהמניות שלו (באמצעות חברת ברקשייר האת'וויי) לתקופות מאוד ארוכות, עשרות שנים, אולם ברבעונים האחרונים הוא ביצע גם לא מעט מכירות.

באפט חיסל לאחרונה לגמרי את אחזקותיו בחברות סאן טראסט בנק, טראוולרס , וולפוינט ויונייטד הלת'. בנוסף, צמצם באפט את אחזקותיו בחברות הדפנסיביות פרוקטר אנד גמבל (ב-9%) ג'ונסון אנד ג'ונסון (ב-26%) מוקדם יותר השנה.

אחזקות נוספות שבאפט חתך: חברת האנרגיה קונוקו פיליפס, המוציאה לאור גאנט, סוכנות הדירוג מודיס, ענקית הבנקאות M&T , וקמעונאית הרכבים קאר מארט. המכירה הגדולה ביותר, עם זאת, הייתה של 31 מיליון מניות של קראפט , בערך של כמיליארד דולר. באפט, אגב, מחזיק עדיין 6.3% מענקית המזון, יותר מ-106 מיליון מניות.

מנגד, צריך לזכור, באפט גם ביצע השקעות מאוד משמעותיות במניות ג'נרל אלקטריק גולדמן סאקס . ההשקעה הגדולה מכולן הייתה רכישת מניות של חברת הרכבות ברלינגטון נורת'רן סנטה פה בכ-27 מיליארד דולר.

אגב, לפני כשבוע נקבע שיא חדש, כשהמכירה הפומבית של ארוחת הצהריים השנתית עם באפט, שנערכה זו השנה ה-11, ננעלה במחיר שיא של 2.63 מיליון דולר. הזוכה במכירה ביקש להישאר בעילום שם. ההצעה הזוכה במכירה גבוהה ב-24% מהשיא שנקבע ב-2008.