ברק בעקבות פגישה עם גייטס: ארה"ב תומכת בצעדי ישראל

אמר לשר ההגנה האמריקני: "בעזה אין משבר הומניטרי ואין רעב; בעזה יש חמאס, ג'יהאד וטרור; בעזה יש אמל"ח ורקטות" ■ "בעזה חיים 1.5 מיליון אנשים, אך רק גלעד שליט זקוק באמת לסיוע הומניטרי"

"ארה"ב מבינה את הצעדים שנוקטת ישראל בעזה ותומכת בהם". כך אמר הערב שר הביטחון, אהוד ברק, בעקבות פגישתו עם שר ההגנה של ארה"ב, רוברט גייטס.

להבעת תמיכה של ממשל אובמה במדינות הסגר החדשה של ממשלת ישראל יש משמעות רבה על רקע הביקורת, שההקלות שעשתה ישראל אינן מספיקות. הודעה רשמית של הבית הלבן, אתמול (א'), בירכה על ההקלות בסגר, אך קראה "לבחון דרכים חדשות לשיפור המצב בעזה, לרבות חופש רב יותר של תנועה ומסחר בין עזה לגדה המערבית".

לפי הודעה שפרסמה לשכת שר הביטחון, עסקה הפגישה עם גייטס בכל הסוגיות האזוריות. ברק אמר לבן שיחו, כי ישראל מייחסת חשיבות לשמירת מדיניות הסגר הביטחוני והימי והעלה גם את סוגיית החייל החטוף, גלעד שליט.

"בעזה אין משבר הומניטרי ואין רעב", אמר שר הביטחון. "בעזה יש חמאס, ג'יהאד וטרור. בעזה יש אמל"ח ורקטות, שיש להן כתובת אחת - אזרחי מדינת ישראל".

"בעזה חיים כמיליון וחצי אנשים, אך רק אחד מהם, גלעד שליט, זקוק באמת לסיוע הומניטרי", הוסיף ברק. "בימים אלה ימלאו ארבע שנים להחזקתו של שליט, בניגוד לכל האמנות הבינלאומיות. שלומו, טובתו וזכויות האדם הבסיסיות שלו נעלמו מעיניהם של של פעילי זכויות האדם".

ברק וגייטס דנו גם בשמירה על הייתרון האיכותי של ישראל. בימים הקרובים יתקיימו בישראל שיחות אסטרטגיות בין משלחת של משרד ההגנה האמריקני, בראשות תת שר ההגנה, מישל פלורנוי, לבין צוות של משרד הביטחון, בראשות מנכ"ל המשרד, אודי שני.

הערב ייפגש שר הביטחון עם מזכ"ל או"ם, באן קי מון, במרכז או"ם בניו-יורק. ברק צפוי לקרוא למזכ"ל לבטל את יזמתו לעריכת חקירה בינלאומית, בחסות או"ם, לבדיקת אירועי המשט לעזה, ב-31 במאי.