רם עמנואל מכחיש: לא אפרוש מתפקידי כראש הסגל בבית הלבן

עמנואל מכחיש את הדיווח ב"דיילי טלגרף" אך בכירים בבית הלבן טוענים כי דרכו בבית הלבן מתקרבת לסיומה

רם עמנואל, ראש הסגל בבית הלבן, דחה הלילה מכל וכל את הדיווח ב"דיילי טלגרף" שגרס כי בכוונתו לפרוש מתפקידו בקרוב.

בראיון לעיתון "שיקאגו סאן טיימס" אמר עמנואל, כי "השמועות חסרות ביסוס" ואף כינה את הדיווח "BS", כלומר "בולשיט", אך הוא לא השתמש במילה החריפה אלא אמר: "הדיווח הזה הוא BS, ואם אתם צריכים תרגום - חסר בסיס".

אתמול דיווח ה"דיילי טלגרף" כי עמנואל יפרוש מתפקידו בחודשים הקרובים על רקע חוסר שביעות רצון מהתנהלות מעל היועצים והמקורים האינטימי ביותר של נשיא ארה"ב ברק אובמה. ואולם, עמנואל הכחיש את הדברים ובארה"ב מדווחים כי הוא התחייב בפני אובמה להמשיך בתפקידו במשך שנתיים.

בינתיים, בכירים בבית הלבן אמרו ל"שיקאגו סאן טיימס", כי היחסים בין עמנואל לשאר הצוות בבית הלבן "אינו עובד, אך הם לא יכולים להיפטר ממנו". בכיר אחר אמר לעיתון, כי ייתכן שעמנואל יעזוב אחרי הבחירות לקונגרס שיתקיימו בחודש נובמבר.

סלע המחלוקת בין עמנואל לשאר יועציו של אובמה הינו אידיאולוגי. בעוד שעמנואל מוכן לפשרות, יועציו האחרים של אובמה הינם אידיאליסטים ומונעים על ידי עקרונותיהם. כך היה גם בעת העברת הרפורמה במערכת הבריאות, כאשר עמנואל הציע לרכך את הרפורמה נוכח הביקורת הציבורית החריפה ואילו שאר היועצים תבעו מאובמה להעביר את כל הרפורמה בשלמותה, מה שאכן קרה בסופו של דבר.