וול סטריט מאמינה בטורקיה

מאז המשט לעזה, מתנהג הביקוש לניירות ערך של ישראל ושל טורקיה בתאימות מסתורית

ממאי 2009, תעודת הסל EIS של ישראל הנסחרת בוול סטריט, חלשה מזו של טורקיה, TUR ומאז המשט לעזה, מתנהג הביקוש לניירות ערך של ישראל וטורקיה, בתאימות מסתורית - שתי התעודות נמצאת במגמת עליה ושתיהן נתנו איתות קניה בשבוע החולף.

תמונת המצב לאחר משט עזה

אברהם קוגל תעודת סל ישראל
 אברהם קוגל תעודת סל ישראל

בגרף מעלה, EIS נמצאת במגמה חזקה מעלה, כאשר מחירי התעודה נעים מעל קו התמיכה. לכל תקופת העלייה ממרץ 2009, נתנה EIS רק איתות מכירה אחד באוגוסט 2009, והשני במאי 2010 עם הירידה של כל השווקים בעולם.

EIS יצרה סדרת שיאים יורדים ושפלים עולים בתצורת משולש, המשקף שווי משקל, חוסר הכרעה בין הקונים למוכרים. לבסוף, לחץ הקונים הניב איתות קניה ב-50 דולר ב- 14/06/10 וסיים את תצורת המשולש העולה.

אברהם קוגל תעודת סל טורקיה
 אברהם קוגל תעודת סל טורקיה

הסיפור הזהה ב-TUR נראה מעלה. גם היא במגמת עלייה, לא היתה מוגנת מהתיקון מטה של השווקים הגלובליים בחודש מאי השנה, ולאחרונה, יצרה סדרה של שיאים יורדים ושפלים עולים בתצורת משולש שהסתיים באיתות קנייה ב-56 דולר ב- 15/06/10, יום לאחר האיתות ב-EIS.

טורקיה עולה

רק לפני שנה היתה TUR בין תעודות הסל החלשות בעולם, אך עם הביקוש לשווקים המתעוררים בשנת 2009, עלתה טורקיה לחמשת המקומות הראשונים, וכיום היא ממוקמת במקום השלישי בין 40 תעודות סל גלובליות, לאחר אינדונזיה ותאילנד.

היא גם חזקה יותר מתעודת הסל RSP המייצגת את ממוצע המחירים במניות S&P 500.

טורקיה לעומת ישראל

בשיטת Point & Figure DWA, בודקים בכול יום את החוזק היחסי של כל תעודת סל, ביחס לכל אחת מתעודות הסל האחרות. המדד מחושב על בסיס מחיר הסגירה היומי של כל תעודה. לדוגמא, על מנת לבדוק את החוזק היחסי של שני נכסים, נכס א' ונכס ב', אנו מחלקים את מחיר הסגירה של נכס א' למחיר הסגירה של נכס ב'. אם המנה כתוצאה מחלוקת המחירים הולכת וגדלה על ציר הזמן, נכס א' חזק מנכס ב', ולהיפך, באם המנה יורדת, נכס ב' חזק מנכס א'.

על בסיס בדיקה זו, גם TUR וגם EIS חזקות מתעודת סל IYY המהווה נכס התייחסות לכל תעודות הסל הנסחרות בשוק ארה"ב.

אברהם קוגל חוזק יחסי טורקיה-ישראל
 אברהם קוגל חוזק יחסי טורקיה-ישראל

הגרף מעלה מראה EIS חזקה יותר מ-TUR החל מ-14/1/08, ו-TUR הפכה לחזקה יותר מ-EIS החל מ-4/5/09.

שוק ההון אדיש

אי היציבות בין טורקיה לישראל, הצפי שהעולם המערבי יעניש את טורקיה המצטרפת כביכול לציר הרשע, והפגנות ענק בעולם נגד ישראל, לא השפיעו על הדירוג של שתי תעודות הסל ועל פער החוזק היחסי שהיה קיים ביניהן לפני המשט.

ההיפך, התפתחות תצורת המחירים הזהה לשתיהן, מראה שיפור טכני לאחר איתותי הקניה האחרונים. זאת תמונה שונה לחלוטין ממה שנראה בקרנות ובתעודות הסל של מערב אירופה לאחר הזעזועים ביוון, או ההשפעה על קרנות במזרח התיכון לאחר מחנק האשראי בדובאי בשנה שעברה. מבחינת השקעות גרידא, TUR עדיפה על EIS.

ברקע, ניתוחי המקרו של שיטת DWA Point & Figure מראים שוק עולה שאינו משרה ביטחון של המשכיות, בגלל העדיפות שעדיין קיימת למזומנים ומניבי תשואה בהשוואה לכל קטגוריות הנכסים האחרות.

  • אברהם קוגל הינו מנתח שווקים גלובליים בכיר, מומחה עולמי בשיטת Point & Figure DWA,
    ומביא השיטה עם הסמכה בלעדית בישראל. קוגל סוחר פעיל בשוק ההון ומנהל תחום
    Point & Figure DWA במרכז להשכלה פיננסית מבית Matrix, וחלק מצוות אתר www.pnf.co.il ללימודי שוק ההון.
  • ניתן ליצור קשר במייל: info@pnf.co.il
  • אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו- עושה זאת על דעת עצמו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.