הערכה: הגיוס של טבע נועד לאפשר רכישה ב-1-3 מיליארד ד'

לאחר גיוס האג"ח של טבע בשבוע שעבר, בברנסטיין ריסרץ' מעריכים שייתכן שטבע שוקלת רכישה נוספת

האם טבע בדרך לבצע רכישה נוספת, לצד רכישת רציופארם שאמורה להיסגר בזמן הקרוב? זוהי השערה שהעלה אתמול האנליסט ד"ר רוני גל מ-‏Bernstein Research‏.

גל התייחס בסקירה השבועית של תעשיית התרופות לגיוס של 2.5 מיליארד דולר באג"ח, שטבע השלימה בסוף השבוע שעבר. הסכום שגויס מיועד לרכישת רציופארם הגרמנית תמורת כ-5 מיליארד דולר, עליה דיווחה טבע במארס האחרון, וכן לתשלום של קו אשראי שיש לחברה בעקבות רכישת חברת באר האמריקנית בשנת 2008.

לדברי גל, בעבר דיברו בטבע על כוונה לשלם על רכישת רציופארם באמצעות תזרים המזומנים מפעילות. לכן הוא מעריך שהגיוס מרמז על האפשרות שטבע תסגור את עסקת רציופארם מוקדם מהמתוכנן, כלומר לפני סוף שנת 2010. אפשרות נוספת שגל מעלה היא שייתכן שטבע שוקלת לבצע רכישה נוספת בטווח הקרוב, בהיקף של 1-3 מיליארד דולר.

גל מתייחס לשיעורי הריביות בגיוס של טבע - ריבית משתנה של ליבור פלוס 0.4% לפירעון בדצמבר 2011; ריבית קבועה של 1.5% לפירעון ביוני 2012; וריבית קבועה של 3% לפירעון ביוני 2015 - ומציין שמדובר בריביות נמוכות מאוד. לדבריו, "כל עוד טבע יכולה לגייס חוב בריביות כאלה, היא צריכה להיות רוכשת אגרסיבית".

חברת התרופות טבע, המנוהלת על-ידי שלמה ינאי, נסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה של תל-אביב ושווי השוק שלה הוא 47.1 מיליארד דולר.