"המלצות רשות המסים בנושא קב' רכישה יקבעו המצב הקיים"

עו"ד דורון לוי: הסיטואציה היחידה שלגביה יכול להיווצר שינוי היא בכל הנוגע לדירות יוקרה, שייתייקרו כעת, שכן ישולם עליהן מס רכישה גבוה יותר

"המלצות רשות המסים בנושא קבוצות רכישה יקבעו את המצב הקיים". כך טוען עו"ד דורון לוי, מומחה למיסוי ושותף בכיר במשרד עו"ד עמית, פולק, מטלון, בהתייחס להמלצות ועדת רושת המסים, להגדיל את נטל המסים על קבוצות הרכישה.

לדברי לוי, הסיטואציה היחידה שלגביה יכול להיווצר שינוי היא בכל הנוגע לדירות יוקרה, שייתייקרו כעת, שכן ישולם עליהן מס רכישה גבוה יותר.

לדברי עו"ד גלעד ברון, ממשרד גולדמן-ברון, קבוצות הרכישה במהותן הינן כלי וצורה לפעילות כלכלית או צורת השקעה אשר התפתחה מכוח כוחות השוק ולא יעלה על הדעת שהדרך למסות פעילות זו תימצא בחקיקה ספיציפית.

עו"ד מאיר פורת ממשרד זיו שרון טוען, כי הוועדה מגדירה את התיקון כתיקון מבהיר והמשמעות של כך שהתחולה תהיה רטרואקטיבית, וכי רשות המסים תהיה רשאית לפתוח תיקים ישנים של קבוצות רכישה לעניין מס רכישה.

מעבר לכך, טוען פורת, כי המלצות הוועדה מטילות אחריות כבדה ל בעל מגרש לבדוק שמא עומדת לפני קבוצת רכישה. לדבריו, "הכלי שמספקת רשות המיסים הוא לספור את הרוכשים; אם מדובר ביותר מעשרה רוכשים עליו לדעת שמדובר בקבוצת רכישה".