נדחו בקשות להארכה נוספת לתגובות בנושא הפחתת הקישוריות

חברות הסלולר יגישו תגובותיהן בנושא הקישוריות ביום ה' ■ משרד התקשורת סירב להארכה משום שסבר ש-50 הימים (כולל הארכה) שניתנו לחברות להגשת התגובות הם זמן מספיק, וזאת בהתחשב שהחברות ידעו מראש על הפרסום ונערכו אליו בהתאם

למרות בקשתן של חלק מחברות הסלולר להארכה נוספת בהגשת תגובות בנושא הפחתת תעריפי קישורי הגומלין (קש"ג), יישמר המועד המקורי - יום חמישי הקרוב, 24 ביוני.

משרד התקשורת סירב להארכה משום שסבר ש-50 הימים (כולל הארכה) שניתנו לחברות להגשת התגובות הם זמן מספיק, וזאת בהתחשב שהחברות ידעו מראש על הפרסום ונערכו אליו בהתאם.

ב-7 ביולי, לאחר הגשת התגובות בכתב, ובהן יהיו חוות הדעת של המומחים השונים שגייסו, ייפגשו נציגי החברות לשיחות פנים אל פנים מול נציגי חברת הייעוץ NERA, שהכינה את העבודה בנושא והמליצה על הפחתה ל-4.14 אג' לדקה. הדיון צפוי למשוך עניין רב משום שהחברות טוענות לפגמים רבים בעבודה של NERA, לא רק מבחינת טעויות שנמצאו בדו"ח אלא גם מבחינת המודל שלפיו חישבו את עלות הקש"ג.

ההזדמנות האחרונה

זו בעצם תהיה ההזדמנות האחרונה של החברות לערער את האיזון של NERA ושל אנשי אגף הכלכלה במשרד התקשורת בעבודה שהכינו.

לאחר פגישות אלה יצטרך המשרד לשבת ולהחליט אם הוא מקבל את ההערות ומתקן בהתאם, או שהוא דוחה אותן ונשאר בעמדתו. באם המשרד יחליט באפשרות האחרונה, ישנו סיכוי גבוה מאוד שהחברות יפנו לבית המשפט על מנת שיתערב בוויכוח.