"לא יודע אם נהיה כמו אינטל בישראל, אבל נצמח כאן"

פט גלסינגר, מספר 2 ב-EMC, הוא אדם מופנם יחסית, אבל השנים הארוכות באינטל והמעבר המתוקשר לענקית האחסון, דחפו אותו אל קדמת הבמה של ההיי-טק העולמי: "יש לנו את הכלים להוביל את מרכזי הנתונים של העתיד" ■ ראיון בלעדי

לפט גלסינגר, סמנכ"ל התפעול ונשיא חטיבת תשתיות המידע ב-EMC, יש קריירה מצליחה למדי. למעשה, לא מוגזם לתאר את גלסינגר בתור אחד ממנהלי ההיי-טק הבולטים בעולם כיום, והוא עדיין לא בן 50, כך שייתכן ועתידו עוד לפניו.

אבל אם תשאלו את גלסינגר איך הוא מגדיר את ניסיון החיים שלו, התשובה סביר להניח, תהיה להטוטן, כשם הספר שכתב לפני מספר שנים ובו תיאר את הזווית שלו לאיזון בין קריירה תובענית, חיי משפחה אינטנסיביים, ואמונה כנוצרי אדוק.

הספר, שנקרא "The Juggling Act", מביא את המתכון של גלסינגר להצלחה בחיים. באחד הפרקים בו, הוא מתאר כי על העובד להכיר בכך שהוא בסופו של דבר "עובד עבור אלוהים", מה שיסייע לו לשמור על סדרי עדיפויות נכונים בין משפחה, קריירה ואמונה. אותם סדרי עדיפויות עולים מתוך התשובה שמספק גלסינגר כשהוא נשאל לגבי השינוי שעשה בספטמבר האחרון מתפקיד בכיר באינטל, ומועמד מרכזי לרשת את המנכ"ל פול אוטליני, למי שמתואר היום כמספר 2 ב-EMC.

משנים כיוון

"הגעתי למצב בחיים שיכולתי לחשוב על לעשות משהו אחר", מסביר גלסינגר בראיון בלעדי ל"גלובס". "הילדים עזבו את הבית (ארבעה, כשהקטן ביותר בן 20), והגעתי לנקודה שחשבתי לשנות כיוון.

אינטל עמדה אז בפני שינוי ארגוני גדול והרגשתי שאני יכול להיות מעורב יותר או פחות. במקביל, הייתה הזדמנות ב-EMC, שכללה עבודה עם ג'ו (המנכ"ל טוצ'י - ש.ש), והחברה נראתה יותר מוכנה לבצע רכישות, לקחת סיכונים ולזוז קדימה. EMC נראתה לי כהזדמנות טובה יותר".

"לא נהיה כמו גוגל, אמזון או מיקרוסופט"

החיפוש אחר הזדמנויות הצמיחה מחוץ לעולם האחסון השמרני הביא את EMC גם לעולם המשתמש הפרטי, או לפחות לשים לב לצרכנים פוטנציאלים שאינם זקוקים למערכות אחסון גדולות.

המהלך הבולט היה רכישת יצרנית פתרונות האחסון המיועדים למשתמשים בהיקפים קטנים, iOmega, באפריל 2008 תמורת כ-210 מיליון דולר. מעט לפני כן, רכשה EMC את ספקית פתרונות הגיבוי אונליין, Mozy, שפונה גם היא למשתמש במערכות ה-PC יותר מאשר למנהלי המחשוב בארגונים גדולים.

פט גלסינגר לא רואה את EMC מעמיקה את החדירה לפתרונות המיועדים למשתמש הסופי. "אנחנו פונים לשוק הארגוני ומגיעים לצרכנים הפרטיים באמצעות השותפים, כגון ספקי שירותי טלקום (שמוכרים את הפתרונות של Mozy, לדוגמה). עבורי, במשחק האסטרטגי, זה יותר משנה מה שאתה לא עושה מאשר מה שאתה עושה. אנחנו לא נהיה כמו גוגל, אמזון, או מיקרוסופט שמתחרות בספקיות השירותים".