איומים על חייו של ד"ר ניב גורדון, שקרא להחרים את ישראל

נשיאת אוניברסיטת בן גוריון, שבה מלמד גורדון, במכתב לסטודנטים: "זו בבחינת חציית קו אדום"

באוגוסט 2009 עורר ד"ר ניב גורדון, חבר במחלקה לפוליטיקה וממשל באוניברסיטת בן גוריון, את חמתם של ישראלים רבים באקדמיה ובכלל, כשקרא במאמר שפרסם ב"לוס אנג'לס טיימס", להחרים את ישראל מבחינה כלכלית, תרבותית ופוליטית. זאת, על רקע היותה של ישראל מדינת אפרטהייד.

דבריו של גורדון הביאו לביקורת קשה כלפיו דבריו, בין היתר, מצד שר החינוך ויו"ר המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג), גדעון סער, שגינה את המאמר בחריפות.

אבל נראה שגם כמעט שנה אחרי, הביקורות נגד ד"ר גורדון, שממשיך לבקר את התנהלותה של ישראל ולאחרונה אף הפגין נגד פעילות צה"ל במשט לעזה, ממשיכות ואף מחריפות. בימים האחרונים קיבל גורדון מכתב איום על חייו. המכתב הקצר היה חתום בשם ארגון חברתי-פוליטי, וכנראה נובע מפעולות המחאה הפומביות של גורדון כנגד ישראל.

את דבר קיומו של המכתבים גילו היום גם הסטודנטים של אוניברסיטת בן גוריון, לאחר שבצעד חריג וחסר תקדים, שלחה נשיאת האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי, מכתב לכלל הסטודנטים וחברי הסגל האקדמי, הטכני והמינהלי.

בהודעתה כותבת פרופ' כרמי כי מכתב האיום על חייו של גורדון הוא "בבחינת חציית קו אדום שעל כולנו כאחד, ללא הבדל דת, עמדה פוליטית, מוצא עדתי או מגדר, לגנות ולהוקיע".

עוד הוסיפה כרמי במכתב כי "עד כמה שנתנגד ונגנה את דעתו של האחר, התרת דם היא פשע ללא כחל וסרק". את מכתב לסטודנטים ולחברי הסגל סיימה כרמי בכך ש"אוניברסיטת בן גוריון לא תסבול גילויי שנאה מכל סוג שהוא והתנהגות אלימה מילולית או פיזית, ותפעל בנחישות למיגורם".

את תגובת האוניברסיטה לא ניתן היה להשיג.