18 אלף ישראלים נסעו לטורקיה במאי; ישראלי שחזר מטורקיה: "אנחנו לא מעניינים את הטורקי ברחוב"

מדובר בעלייה של 1% לעומת מאי 2009, אך בירידה של 59% לעומת מאי 2008 ■ ישראלי שביקר לאחרונה בטורקיה: "אנחנו מעניינים רק את המהגרים הערבים וכמובן את ארדואן, אבל יש לו כרגע מספיק בעיות עם הכורדים"

רגע לפני אירועי המשט לעזה נהרו כ-18 אלף תיירים ישראלים לטורקיה בחודש מאי - כך עולה מנתונים שפרסמה היום (ד') לשכת התיירות בטורקיה. מדובר בעלייה של 1% בהשוואה לחודש מאי 2009 - אך בירידה של 59% לעומת מאי 2008.

בסיכום ביניים של שנת 2010 ניתן לראות כי בחודשים ינואר-מאי ביקרו כ-72 אלף ישראלים בטורקיה, לעומת 64 אלף בתקופה המקבילה בשנת 2009. בחודשים ינואר-מאי 2008, אז היחסים בין המדינות היו חמים יותר, ביקרו בטורקיה 162 אלף ישראלים.

הנתונים של חודש יוני צפויים להיות צוננים הרבה יותר, בעקבות ארועי המשט לעזה. כידוע, המטה ללוחמה בטרור במשרד ראש הממשלה פרסם אזהרת מסע לנוסעים לטורקיה, מה שהביא לגל של ביטולי נסיעות.

זמן קצר לאחר פרסום אזהרת המסע, הודיעה חברת קשרי תעופה הציבורית על הקפאת הטיסות לטורקיה ומסרה כי הדבר צפוי לפגוע בהכנסותיה, אם כי אין היא יכולה להעריך את היקף הפגיעה.

"אנחנו לא מעניינים את הטורקים"

עם זאת, מסתבר כי הטסים לטורקיה נהנים במדינה שיחסיה עם ישראל עולים על שרטון. בפורום "טורקיה - שפה ותרבות" באתר תפוז כותב אחד הגולשים: "אתמול הגעתי לאיסטנבול, המטוס היה חצי מלא, כמובן ללא תיירים ישראלים, קצת קונקשן ואנשי עסקים שעובדים בטורקיה. מזג-האוויר יפה לאחר לילה גשום במיוחד, כנראה שגם מחר ומחרתיים יהיה כך.

"מזג-האוויר בציבור, ממה שהתרשמתי היום, אזכור השם 'ישראל' בחדשות ירד פלאים, אנחנו לא בדיוק מעניינים את הטורקי ברחוב, אולי רק את המהגרים הערבים שחיים פה וכמובן את ארדואן. כרגע יש לו צרות גדולות שמעסיקות אותו מול הכורדים, נקווה שימשיך כך. אז זהו, מתחיל לחזור למצב רגיל עד השיגעון הבא שלו, שלדעתי יפרוץ כאשר הספינה האיראנית או הלבנונית יגיעו לכיוון עזה, נקווה שלא - אבל זה הרושם שלי.

"היום נודע לי שיש אזהרת מסע לטורקיה, ולכן כנראה לא מגיעים לטורקיה ולאיסטנבול. נו באמת. העם הטורקי כל-כך שקוע בעצמו, שכל היום - באוטובוסים, במטרו, בשוק - לא שמעתי כלום על פיצוץ האוטובוס עד שקראתי בפורום. עוד לא הספקתי אפילו להתעדכן אצל בעלי על החדשות של היום.

"ארדואן מאשים את המדיה שמנפחת את הטרור ... חחחח ... 7 שנים המדיה פחדה ממנו ושתקה. עכשיו שמדווחים אמת מהשטח אז המדיה נגדו".

באתרי תיירות שונים, אגב, ניתן למצוא היום מבצעי "הכל כלול" לטורקיה במחיר של החל מ-300 דולר ל-3 ימים.