אגרת הטלוויזיה תתייקר בשנתיים הקרובות ב-10% כל שנה

לאחר השנתיים מבקשים באוצר להפחית את האגרה ב-38%, באופן הדרגתי לאורך 22 שנה ■ המטרה - לממן את הרפורמה ברשות השידור ■ נתניהו יתייצב בפני הוועדה לביקורת המדינה בעניין אי-מינוי יו"ר לרשות

משרד האוצר מבקש להעלות את אגרת הטלוויזיה בשנתיים הקרובות, ב-10% בכל שנה. לידי "גלובס" הגיע מבנה התזוזות בגובה האגרה, כפי שנוסח על-ידי האוצר וישולב בחוק ההסדרים.

החוק צפוי לכלול סעיף המתייחס לרשות השידור, וממנו עולה גם החשיבות שמייחסים במשרד לחוק רשות השידור - הסעיף יקבע דין רציפות לחוק רשות השידור, שלפי שעה נדחה על-ידי ועדת השרים לחקיקה.

כמו כן יקבע הסעיף להטיל על שר האוצר ועל השר הממונה על רשות השידור להורות על כך שתקציבה של הרשות יהיה מאוזן.

כאמור, על-פי מבנה תשלום האגרה שניסח האוצר בשנים 2011-2012 תעלה האגרה ב-10% בכל אחת מהשנים. כך, תוך שנתיים האגרה תגיע לכ-410 שקל לבית-אב, לפני הטבות שונות. זאת על מנת לממן את הרפורמה ברשות השידור, בקרה שאכן עד ה-30 בינואר 2011 תיחתם הרפורמה.

בשנת 2013 תופחת האגרה ב-10%, ובשנת 2014 היא תופחת שוב ב-8%. בין השנים 2015 ל-2035 תופחת האגרה ב-1% בכל שנה, כלומר ב-20% במשך 20 שנה.

מהלך זה של האוצר ממשיך לייחס לאגרה חשיבות כמקור מימון משמעותי לרשות השידור - זאת בניגוד לחוק הקיים היום המבקש הורדה מקסימלית של האגרה, ב-5% מדי שנה.

תשלומי האגרה יצטרפו ל-700 מיליון השקלים שאמורים לממן את הרפורמה ובעיקר את הסכמי הפרישה של 700 מעובדי רשות השידור. כסף זה אמור להגיע מקופת האוצר ומהבנקים.

באוצר הדגישו לא אחת בדיונים סגורים כי אם לא ייחתם חוק רשות השידור, המקבע את הניתוק של הרשות מהדרג הפוליטי - לא יהיה סיכוי להבראתה המלאה של הרשות. עם זאת, לפי שעה הממשלה אינה תומכת בחוק במתכונתו הנוכחית.

במשרד מנכ"ל ראש הממשלה, אייל גבאי, האמון על רשות השידור מטעם ראש הממשלה נתניהו, אומרים כי הם ממשיכים בניסוח מחודש של החוק.

נתניהו זומן

בתוך כך נודע, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יגיע לדיון בעניין אי-מינוי יו"ר לרשות השידור בדיון בוועדה לביקורת המדינה. נתניהו אישר את השתתפותו בדיון שתוכנן להיערך ב-11 ביולי.

מדובר בביקור ראשון של נתניהו בוועדה מאז ראשית הקדנציה שלו. נתניהו משמש כשר הממונה על רשות השידור, ולכן הוא שזומן על-ידי הוועדה לתת את תשובותיו.

מאז פרש משה גביש מתפקידו כיו"ר רשות השידור, לפני שנה בדיוק, לא התמנה יושב ראש חדש לגוף השידור הציבורי. לאור עובדה זו גם לא פועלת מליאה ברשות השידור - שהיא הגוף האמון על מנהלה התקין ומתווה את מדיניותה.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", נתניהו מבקש למנות לתפקיד את חבר מועצת עיריית חיפה, ניצב בדימוס יעקב בורובסקי, ופועל למצוא דרכים לאשר את המינוי, חרף קשיים משפטיים שעליהם התריע היועץ המשפטי לממשלה.