שר התקשורת כחלון ישתתף בישיבת מועצת הרשות השנייה

יו"ר המועצה אמנון נדב, שנמצא בחופשה בשל חשש לניגוד אינטרסים, הותיר אחריו "רשימת מומלצים" לראשי הוועדות ברשות ■ חברי מועצה, ובראשם דליה זליקוביץ, דורשים להשיב לדיון את נושא המשך פעילותו של יאיר לפיד

שר התקשורת משה כחלון יגיע לישיבת מועצת הרשות השנייה ביום שני הקרוב - כך נודע ל"גלובס". כחלון מגיע לראשונה לישיבת המועצה המכהנת, כשברקע העובדה כי היו"ר אמנון נדב נמצא בחופשה בשל חשש לניגוד אינטרסים אותו העלתה ועדת שפניץ למינויים בשירות הציבורי.

בלשכת כחלון אומרים כי השר יגיע על מנת "לתת רוח גבית למועצה".

את הישיבה ינהל ממלא-מקומו של נדב, אילן אבישר, לאחר שגם השבוע לא התקיימה ישיבה של המועצה, חרף דרישות חברי המועצה לאחר דחיות חוזרות ונשנות. אבישר החליט שלא לכנס השבוע את המועצה לאור אי-הוודאות באשר להמשך כהונתו של נדב.

נדב ממשיך להשפיע

בתוך כך, נודע כי למרות היעדרותו של נדב מהישיבה, הוא ממשיך להשפיע על פעילות מועצת הרשות השנייה. כך הותיר נדב "רשימת מומלצים" לראשי הוועדות, שטרם מונו.

על-פי המלצותיו של נדב, כפי שהגיעו לידי "גלובס", יו"ר ועדת הרדיו ברשות השנייה יהיה יוסי אליטוב, יו"ר ועדת האסטרטגיה תהיה ד"ר עליזה פביא, יו"ר ועדת הכספים יהיה אייל דה פאו, ויו"ר הוועדה לפיתוח תקשורתי תהיה מירב אלוש לברון. אלה יצטרפו ליו"ר ועדת הטלוויזיה שכבר מונה, יעקב שחם. כמו כן, בראש ועדת הערר תעמוד דליה זליקוביץ.

מהרשות השנייה נמסר כי "עוד בטרם יצא יו"ר המועצה לחופשה הוא פעל לגיבוש ועדות המועצה. בישיבתה הקרובה תמשיך המועצה לדון בנושא זה".

שובו של לפיד

בתוך כך, חברי מועצת הרשות השנייה, ובראשם דליה זליקוביץ, דורשים להשיב לדיון את נושא המשך פעילותו של יאיר לפיד. זאת בעקבות פרסום נוסף היום (ה') בקול ישראל על מכתב ששלחו מארגני הכינוס בו נאם לפיד.

על-פי הפרסום כתבו המארגנים, יואב בן-דרור ואייל מלמד, כי "יש לגבש עקרונות ברורים, דרך ופלטפורמה, שבאמצעותם ניתן יהיה לפעול ולהשפיע מהותית על התנהלותה ואופיה של המדינה".

זליקוביץ כתבה לחברי המועצה כי "מארגני הכינוס, שהפנימו את הפרסום השלילי שהיה, לא מזכירים את יאיר לפיד, שאך לפני שבועיים הודיע למעסיקיו בחדשות ערוץ 2 כי אינו עוסק בפעילות פוליטית, ואם ישנה את דעתו - יחיל על עצמו תקופת צינון ויפרוש מהגשת החדשות כחצי שנה לפני הבחירות. לטעמי, אם מה שיש לנו כאן אינו התאגדות פוליטית, אז מהי כן? פעילות זו הופכת את ההצהרה בשבוע שעבר לעג ולקלס ומציגה את כולנו כטיפשים".