צרה אחת פחות: אוסיף הגיעה להסדר עם חלק ממחזיקי האג"ח

תפרע 17% מהחוב עכשיו והיתר בשלוש השנים הקרובות ■ במקביל, ממשיכה אוסיף לנהל מו"מ עם בנק לאומי לגבי חוב של 300 מיליון שקל אותו היא אמורה הייתה לפרוע החודש, למרות שברור שאין ביכולתה לבצע זאת

שלמה איזנברג בעל השליטה בישרס המחזיקה בחברת אוסיף , הצליח להסיר את עננת אי הוודאות שריחפה מעל חברת הנדל"ן לאחר שהגיע להסכמות על הסדר חוב עם נציגות מחזיקי האג"ח של סדרה ח' (לשעבר סדרה ד'). מתווה ההסדר יוצע גם למחזיקי סדרת האג"ח השנייה של החברה, סדרה ה'.

על פי ההסדר, מתוך חוב של 86 מיליון שקל לסדרה ח' (לא כולל תשלומי ריבית), תפרע אוסיף כ-17% מהחוב כעת, כלומר 15 מיליון שקל. יתרת הקרן תיפרע ב-4 תשלומים החל מיוני 2011 ועד ליוני 2013. תשלומי הריבית (4.25% לשנה) ישולמו ב-3 תשלומים החל מיוני 2011 ועד ליוני 2013.

בנוסף, מחזיקי האג"ח יקבלו ביטחונות שונים שיורכבו מעודפי פרויקטים של החברה ומשעבודים נוספים. אוסיף גם מתחייבת לקבל את אישור אסיפת מחזיקי האג"ח לפעולות הבאות: חלוקת דיבידנד, שינוי שליטה בחברה ועסקאות של בעל שליטה.

אוסיף נקלעה למשבר בעקבות רכישות יקרות של נדל"ן במזרח אירופה ושל חברת ההנדסה ארנסון, שבוצעו בתקופה שבה היה ארקדי גאידמק בעל השליטה בחברה. את הרבעון הראשון סיימה אוסיף עם התחייבויות של 2.1 מיליארד שקל ותזרים מזומנים שלילי של 13 מיליון שקל. בשורה התחתונה נרשם הפסד של 17 מיליון שקל בהמשך להפסד של 88 מיליון שקל ב-2009 כולה.

בסדרה ה' לא מוותרים

בעוד עם מחזיקי סדרה ח' צפויה החברה להגיע להסדר, הרי שעם שאר הנושים המצב יותר מסובך. המחזיקים של סדרה ה' מציגים קו לוחמני יותר, אך אתמול דחתה השופטת דניה קרת את פנייתם לבית המשפט ודחקה בהם להגיע להסדר חוב עם החברה עד ה-6 ביולי. היקף החוב לסדרה ה' עומד על 74 מיליון שקל, לאחר שאוסיף ביצעה פירעון מוקדם של 156 מיליון שקל בחודש האחרון. כאמור, איזנברג מציע גם למחזיקי סדרה ה' להצטרף להסדר החוב שהושג עם סדרה ח'.

במקביל, ממשיכה אוסיף לנהל מו"מ עם בנק לאומי לגבי חוב של 300 מיליון שקל אותו היא אמורה הייתה לפרוע החודש, למרות שברור שאין ביכולתה לבצע זאת. בנק לאומי מחזיק כנגד החוב בשעבוד של כל מניות אוסיף בעוגן נדל"ן (85%) ששווי השוק שלהן עומד על כ-300 מיליון שקל. באפריל חתמו בנק לאומי ואוסיף על הסדר לפריסת חובותיה של ארנסון.