תעודת סל מעניינת: FAZ צנחה מ-1,650 ד' ב-2008 ל-15 ד'

תעודת הסל נסחרת בבורסת ניו יורק וממונפת בשורט פי 3 על מגזר הפיננסים נופלת ב-7.9% ל-14.6 דולר, על רקע העליות במגזר הפיננסים לאחר ניסוח הרפורמה בוול סטריט שהרגיעה את הסוחרים

על רקע עליית מניות הפיננסים בוול סטריט הערב, לאחר גיבוש הרפורמה הפיננסית הגדולה ביותר ב-80 השנה האחרונות בוול סטריט, נבחן את תעודת הסל הפופולרית FAZ, אשר מהווה שורט במינוף משולש על מגזר מניות הפיננסים.

תעודת הסל נסחרת בבורסת ניו יורק ונופלת הערב ב-7.9% לרמה של 14.6 דולר תוך שהיא מרכזת כשעה לפני תום המסחר מחזור נמוך מן הממוצע של 56.3 מיליון יח' לעומת ממוצע של 79.9 מיליון יח' בשלושת החודשים האחרונים. המחיר הנוכחי משקף לתעודת הסל שווי של 1.05 מיליארד דולר, לאחר שבשנה החולפת, על רקע הראלי המרשים של מניות הפיננסים איבדה מערכה קרוב ל-95%. אל רמתה הנמוכה ביותר השנה הגיעה תעודת הסל במהלך אפריל, אז נסחרה ברמה של 10.8 דולר ליח'.

נציין כי תעודת הסל היתה אחת הנהנות העיקריות במשבר הפיננסי האחרון בשנת 2008, כאשר בנובמבר 2008 שילמו עלייה הסוחרים לא פחות מ-1,654 דולר ליח', בעודם מתגוננים מהמפולת שהביאה לקריסתם של בנקים כגון בר סטרנס וליהמן בראדרס ולחשש מקריסה של מוסדות פיננסים נוספים שחייבה את הממשל להציג את תוכנית החילוץ האדירה למערכת הבנקאית.

למי שחוששים כי המשבר הבא בפתח, כפי שחוששת אנליסטית הבנקים מרדית וויטני ונביאי זעם אחרים, ומוכנים לקחת את סיכוני המינוף, יתכן וכדאי לבחון את ההשקעה בסוג זה של השקעה, ולו רק כהשקעה לצורך גידור על השקעות קיימות.

ולהיפך: נציין כי מקבילתה ההפוכה של FAZ היא תעודת הסל FAS אשר ממונפת פי 3 על עלייה של מגזר הפיננסים. מנייה זו זינקה הערב ב-7.2% ל-22.8 דולר, לאחר שבחודש מארס 2009 נסחרה בשפל של 4.5 דולר. בשנה האחרונה איבדה תעודת סל זו כ-41% מערכה, כאשר בשיא שרשמה באפריל האחרון טיפסה קרוב ל-40 דולר.

[לאתר תעודות סל ו-ETF's]