למרות ההתנצלויות של טויוטה: הריקולים ממשיכים ושוב בלקסוס

טויוטה נערכת לריקול של כ-17 אלף מכוניות מהמותג היוקרתי לקסוס בארה"ב, וזאת עקב תקלה במערכת הדלק ■ החברה מסרה כי הריקול יכלול הדגם ההיברידי HS250h משנת הייצור 2010 ■ הדגם אינו משווק באירופה ואינו מיובא לישראל

טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, הודיעה היום (שבת) כי היא נערכת לריקול של כ-17 אלף מכוניות מהמותג היוקרתי לקסוס בארה"ב, וזאת עקב תקלה במערכת הדלק. החברה מסרה כי הריקול יכלול את הדגם ההיברידי HS250h משנת הייצור 2010.

הרשות לבטיחות בדרכים האמריקנית גילתה את הליקוי במבחן ריסוק שבו מחסום מכה את הפגוש במהירות של 80 קמ"ש וגורם לרכב להסתובב. בשלב השני הרכב מורם מהקרקע, ואז זוהתה דליפת הדלק.

יצוין כי זה לא הריקול הראשון שנערך בדגם לקסוס. לפני כחודש, החברה הודיעה על ריקול של 11,500 כלי רכב שכללו דגמי LS460, LS460 P, LS 600h ו-LS 600 h L של לקסוס משנת 2010, עקב בעיה במערכת ההיגוי.

יצוין כי מסוכנות לקסוס ישראל נמסר ל"גלובס" כי הדגם המוזכר אינו משווק באירופה ואינו מיובא לישראל.

טויוטה ספגה השנה מכה כואבת במוניטין האמין שלה שהיה סימן ההיכר של החברה במשך שנים. במהלך החודשים האחרונים קראה לכשמונה מיליון כלי-רכב לתיקון בגין כשלים במנגנוני המצערת ומערכות הבלימה. נוסף על זה החברה היפנית עומדת בפני סכנה לקנס הנאמד בלמעלה מ-17 מיליון דולר מטעם הממשל האמריקני.

מוקדם יותר השבוע, התנצל נשיא טויוטה, אקיו טויודה, עמוקות בפני בעלי המניות של ענקית הרכב על הפגיעה במוניטין, שהחלה בריקול המפורסם של "הדוושה הדביקה" באוקטובר 2009. זו הייתה הפגישה הראשונה של טויודה עם בעלי המניות של החברה בה הוא ציין בפניהם כי החברה עושה "כל שביכולתה" על מנת לשפר את מחלקות פיקוח האיכות שלה והודה להם על "תמיכתם".