אחרי פרשת סליקת הפורנו וההימורים: עריפת ראשים בכאל - שלושה סמנכ"לים הולכים הביתה

דירקטוריון חברת כרטיסי האשראי החליט על שינוי מהותי באופן תפקוד החברה והחלפת בעלי תפקידים מיידית ■ בין בעלי התפקידים שיוחלפו: סמנכ"ל השיווק רונן גלפרין, סמנכ"ל ניהול סיכונים רונית פרוכטמן וסמנכ"ל כספים שחר שגיב

כאל מחליפה בבת אחת שלושה סמנכ"לים. דירקטוריון החברה התכנס ביום ה' האחרון והחליט על שינוי מהותי באופן תפקוד החברה והחלפת בעלי תפקידים מיידית. כך נודע ל"גלובס".

בין בעלי התפקידים שיוחלפו: סמנכ"ל השיווק רונן גלפרין, סמנכ"ל ניהול סיכונים רונית פרוכטמן וסמנכ"ל כספים שחר שגיב. במקומו של גלפרין ימונה אבי צימרמן לשעבר סמנכ"ל ומנהל השיווק של הראל ולפני כן סמנכ"ל השיווק והמכירות של לאומי קארד. המהלך טרם פורסם כיוון שכאל נזקקת לאישור בנק ישראל למינוי הסמנכ"לים החדשים. מנכ"ל כאל הוא ישראל דוד שהחליף את בועז צ'צ'יק. מבנק דיסקונט סירבו להתייחס לידיעה.

בכאל נחשפו בחודשים האחרונים כשלים וליקויים בסליקת כרטיסי אשראי בעלי סיכון גבוה כמו תוספי מזון והימורים. כתוצאה מכשלים אלו הטילו חברות כרטיסי האשראי הבינלאומיות ויזה ומאסטרקארד על כאל קנסות של מיליוני דולרים.

עם זאת, החברה השכילה לגלגל את מרבית הקנסות על בתי העסק הרלבנטיים ודיווחה ברבעון הראשון כי ההפסד מהפסקת ההתקשרות עם בתי עסק כדי לעמוד בכללי הציות של ויזה ומאסטרקארד, עמד על 7 מיליון שקל.

לאור הכשלים נאלץ צ'צ'יק להתפטר וכך נהגו גם בכירים נוספים. בחברה נערכו גם שינויים ארגוניים בין היתר בתחום ניהול הסיכונים. בנוסף החברה הבת כאל נכסים נסגרה והמנכ"ל שלה סטיב גרינשפן שהיה אחראי על הפעילות באינטרנט סיים את תפקידו.