איגוד הבנקים: "עלות שירותי העו"ש - פחות מחצי כרטיס קולנוע"

בבנקים תוקפים את המועצה לצרכנות המקדמת יוזמת חקיקה לביטול עמלת העו"ש: "מניפולציות תקשורתיות לא יטשטשו את העובדות, לפיהן הצרכן הישראלי נהנה משירותים בנקאיים טובים בעלות נמוכה"

איגוד הבנקים הגיב היום (א') ליוזמת החקיקה שמקדמת המועצה לצרכנות במטרה לבטל את עמלות העו"ש בחשבונות הבנק הפרטיים. "המועצה לצרכנות ממשיכה להטעות את הציבור עם נתונים שמתעלמים מהעובדות, לפיהן הצרכן הישראלי נהנה משירותים בנקאיים טובים בעלות נמוכה", נכתב בהודעת האיגוד בה מכנים את צעדיה של המועצה "מניפולציה תקשורתית".

לטענת האיגוד, "מחירי סל שירותי העו"ש נמצאים בשנים האחרונות בירידה מתמדת, והם נמוכים גם בהשוואה למקובל בעולם". בתגובה האיגוד מציינים את הדו"ח שפרסם בנק ישראל (ובו נתונים המעודכנים לחודש ספטמבר 2009), לפיו מחיר סל שירותי העו"ש נאמד ב-18 שקלים בחודש, "פחות מחצי מעלותו של כרטיס קולנוע".

עוד טוענים באיגוד, כי בדיקה אובייקטיבית של מכוני מחקר בינלאומיים בתחום הבנקאות העלו כי לא קיימת אף מדינה בעולם שבה הבנקים אינם גובים מלקוחותיהם עמלות בגין שירותי עובר-ושב.

במועצה לצרכנות מנהלים בחודשים האחרונים קמפיין ציבורי מאסיבי כנגד הבנקים תחת הכותרת "הבנקים חולבים אותנו". במועצה טוענים כי הבנקים בישראל מרוויחים על גב הציבור פעמיים - הן בגביית עמלות על ביצוע פעולות והן בהשקעת כספי הציבור באפיקים שונים במטרה להפיק תשואה על הונו של הבנק.