איגודי היוצרים: לצמצם את השקעת רשות השידור בכדורגל

בעונה שעברה שילמה רשות השידור 13 מיליון שקל עבור הזכויות של המשחק המרכזי בליגת העל בכדורגל, והיוצרים מבקשים שהרשות תשקיע העונה סכום נמוך יותר בנושא - ותפנה את הכסף לדרמות וליצירות מקור

איגודי היוצרים בישראל דורשים ממנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, להפחית את השקעתו בכדורגל.

במכתב ששלח מטה מאבק היוצרים, המאגד את כלל יוצרי הטלוויזיה והקולנוע בישראל, הם קוראים לשקלאר להשקיע השנה פחות ברכישת זכויות המשחק המרכזי של ליגת העל בכדורגל, וזאת לאור הצהרתו כי הוא מתכוון לרכוש שוב את הזכויות.

בעונה שעברה שילמה רשות השידור 13 מיליון שקל על משחקי ליגת העל בכדורגל. היוצרים דורשים משקלאר לשלם "סכום אשר יישקף את ערכת הריאלי של המשחקים ואת חוסר העניין שמביעים בהם שאר גופי השידור", כתבו היוצרים.

היוצרים קובלים על כך שעל מסך הטלוויזיה של הערוץ הציבורי אין ולו סדרת דרמה אחת. "את הכסף שייחסך לרשות השידור אנחנו קוראים לך להשקיע בתכנים אחרים, דרמה למשל", נכתב בפנייה לשקלאר, "תכנים שהרשות אמורה לשדר בהיקף ניכר, כפי שהחוק מחייב אותה ולטובת ציבור הצופים, אך למרבה הצער כרגע אינם משודרים כלל על מסכה".

לדברי היוצרים, "המאמץ האדיר בכספים, באמצעים ובכוח-אדם שהושקע בשידורי המונדיאל רק העצים וחשף את אזלת-היד המכאיבה ואת הפער המאכזב שבין הצהרותיך בעבר ובהווה בדבר ייעודו של הערוץ ושליחותו הציבורית לבין מצבו העלוב בפועל - בימים 'רגילים' בהם המסך שלו אינו מלא בשידורי כדורגל ישירים מדרום אפריקה.

"לנוכח התעצומות שגייסתם אתה ועובדיך מקרבכם כדי להרים את פרויקט המונדיאל, נשאלת השאלה המתבקשת הכיצד זה לא עלה בידכם להציג עד עכשיו לוח שידורים ראוי, הכולל גם סדרות דרמה בהיקף נאות, משדרי תרבות מושקעים ועוד תכנים ערכיים, שיכולים להוות משקל נגד לזילות של חלק לא מבוטל מהשידורים המסחריים?".

באשר למשחקי ליגת העל הם כותבים, "גם השנה אין הרבה קופצים על המשחקים, וערוץ 1 שוב יימצא עצמו לבד במכרז. אנחנו דורשים ממך להשקיע השנה ברכישת זכויות השידור סכום סביר וכמובן נמוך בהרבה מהסכום שהושקע בשנה שעברה".

מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, מסר בתגובה למכתב איגודי היוצרים כי "ערוץ ברודקאסט המבקש להביא את ציבור הצופים לחרוג מהרגלי הצפייה הקיימים ושואף להגיע לקהלים נרחבים הרבה יותר - חייב להרחיב את יריעת השידורים ולגעת בנושאים רבים ומגוונים. לא רק דרמה ותעודה, לא רק חדשות - אלא גם שידורי ספורט, כגון משחקים אולימפיים, גביע העולם בכדורגל, משחקי נבחרת ישראל בכדורגל ובכדורסל וגם המשחק המרכזי.

"תפקידה של רשות השידור הציבורית הוא לאפשר לכל צופה - גם למי שאינו מנוי על טלוויזיה רב-ערוצית (HOT או yes) - לצפות באירועים חשובים וליהנות משידורים מעניינים, איכותיים וגם בינלאומיים".