יחימוביץ' לנאמן: "אתה לא יכול להתנתק מלקוחות שייצגת בעבר"

(עדכון) הוועדה לבחינת הגבלת שכר הבכירים מבקשת ארכה של 60 יום ■ נאמן הבהיר ליחימוביץ' כי הוא לוקח את הדברים הקשים כפגיעה אישית והטיח בפניה ביקורת קשה כאשר אמר לה "הצעת החוק שלך פשוט איננה ראויה"

חילופי דברים קשים היום (א') בוועדה לבחינת שכר הבכירים, כאשר ח"כ שלי יחימוביץ' הטיחה בשר המשפטים ויו"ר הועדה, יעקב נאמן דברים קשים ואמרה לו" אינך מסוגל להתנתק מקבוצת האינטרס המצומצמת שייצגת בעבר בתור עו"ד ואשר תשוב לייצג אותם בעתיד". נאמן הבהיר ליחימוביץ' כי הוא לוקח את הדברים הקשים כפגיעה אישית והטיח בפניה ביקורת קשה כאשר אמר לה "הצעת החוק שלך פשוט איננה ראויה".

הח"כ חיים כ"ץ לא נשאר חייב ושאל את נאמן "האם שכר של מיליון וחצי שקל לחודש הוא שכר ראוי?". עוד טענו יחימוביץ' וכ"ץ כי הבקשה לארכה נוספת היא ניסיון נוסף "לקבור" את סוגיית שכר הבכירים כפי שרציתם לעשות בהתחלה. גם נציגו של נתניהו בוועדה, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה במשרד רה"מ, יוג'ין קנדל, תמך באופן גורף בעמדתו של נאמן.

יו''ר הועדה הממשלתית לבחינת שכר הבכירים במשק, יעקב נאמן, ביקש מוקדם יותר היום (א') ארכה נוספת של 60 יום להגשת מסקנות הוועדה.

נאמן נפגש היום (א') עם יוזמי הצעת החוק להגבלת שכר הבכירים אשר הביאה להקמת הועדה חברי הכנסת שלי יחימוביץ' וחיים כץ וביקש מהם את הסכמתם להארכה.

בהודעה משותפת מסרו השניים, כי הם "יבקשו לדעת כיצד פעלה הוועדה עד כה לפני שיחליטו אם להיענות לבקשה".

"הוועדה בוחנת שורה ארוכה של חלופות והצעות וניתן לחלק אותן לשתי קבוצות", אמר חבר בוועדה, שר הרווחה יצחק הרצוג בראיון ל"גלובס". "הראשונה טוענת כי יש לחזק את הפיקוח בתוך האורגנים של התאגיד הן בדירקטוריון והן באסיפה הכללית. הקבוצה השנייה מציעה ממש התערבות ישירה וקביעת מגלבה".

הרצוג הוסיף, "כי שום דבר לא סגור; דיוני הוועדה עדיין בעיצומן ונמצה את השימוע".

מלשכת השר נאמן נמסר כי "לדעתם של כלל חברי הועדה לא היה מקום לקדם את ההצעה לקריאה טרומית, מאחר ולא ייתכן שהממשלה תתמוך בהצעת חוק שאיננה שלמה ויסודית אשר השפעותיה על כלכלת ישראל הן רחבות ביותר. הועדה תביא את העניין לאישור ועדת השרים לחקיקה אשר תחליט לגבי הדרישה לדחייה של שלושה חודשים עד לגיבושה של הצעה מקיפה, מעמיקה ומקצועית אשר תתמודד עם הסוגיה. אין בכוונת שר המשפטים להתייחס בכל צורה שהיא לאמירות אישיות כאלה ואחרות, מאחר ומה שעומד לנגד עיניו הינה טובת כלכלת מדינת ישראל ומההיבטים המקצועיים בלבד".