לאומי קארד במו"מ למכירת לאומי צ'ק לקרדן

לאומי קארד החליטה לסגור את פעילות לאומי צ'ק, הואיל והפעילות הסבה לה הפסדים

לאומי קארד מנהלת מו"מ למכירת החברה-הבת לאומי צ'ק לקרדן - כך נודע ל"גלובס". לאומי קארד החליטה לסגור את פעילות לאומי צ'ק, הואיל והפעילות הסבה לה הפסדים. מנכ"ל לאומי קארד הוא דני כהן. קרדן צפויה לרכוש את פעילות לאומי צ'ק לפי שווי של 5 מיליון שקל. מקרדן נמסר בתגובה: "כחברה ציבורית איננו מתייחסים לשמועות ולספקולציות. אם וכאשר יהיה לנו על מה לדווח - נעשה זאת".

הרכישה תתבצע באמצעות חברת מיליגם שנמצאת בבעלות תהל נכסים (80.56%) מקבוצת קרדן, ועוסקת כיום בעיקר בגבייה של חובות רשויות מקומיות. מילגם, שהוקמה ב-1983, פועלת בכ-100 רשויות מקומיות וגופים ציבוריים בתחום ניהול ותפעול כל מערך הגבייה המוניציפלית, החל ביצירת החיוב וכלה בגבייתו. נוסף על כך פעילה החברה בתחום צרכנות המים, הכולל בין היתר אחזקה מלאה ושוטפת של רשתות מים עירוניות. מילגם גם נותנת שירותים לרשות השידור בהעמקת גביית אגרת הטלוויזיה מהמגזר הערבי.

הפסקת השירות

פעילות הצ'קים נשלטת בישראל על ידי שלוש חברות כרטיסי האשראי - ERN, הקשורה לכאל; ישראצ'ק שבבעלות ישראכרט ולאומי צ'ק. ככל הידוע, רשות ההגבלים העסקיים התנגדה למכירת פעילות לאומי צ'ק לגוף מתחרה.

לאומי צ'ק עוסקת בשירותי הבטחת תשלום וניכיון צ'קים, כולל צ'קים לשכר דירה. החברה הודיעה כבר ללקוחותיה כי בקרוב תפסיק לספק שירות התחייבות לפירעון צ'קים.

לפי מקורות בשוק, עלות השרות לבית העסק נגזרת מסכום העסקה ומסיכון הענף הרלבנטי, ונאמדת ב-2% מכל עסקה. זאת, בהשוואה לשיעור של כ-1.2% המקובל בסליקת כרטיסי אשראי.