בריינסוויי מזנקת 9%: תוצאות חיוביות בניסוי קליני בחולי דיכאון

הניסוי בוצע ב-30 מטופלים, והיווה ניסוי תחזוקתי: החולים קיבלו את הטיפול תחילה 4 שבועות, 5 פעמים בשבוע ■ לא נצפו תופעות לווי משמעותיות והטיפול נסבל בצורה טובה

חברת בריינסוויי מודיעה היום (ב') כי סיימה בהצלחה ניסוי קליני לטיפול בחולי דיכאון במכשיר ה-DEEP TMS. הניסוי בוצע ב-30 מטופלים, והיווה ניסוי תחזוקתי: החולים קיבלו את הטיפול תחילה 4 שבועות, 5 פעמים בשבוע.

לאחר מכן התחיל ניסוי אחזקתי זה לתקופה של חצי שנה בו טופלו החולים פעמיים בשבוע ולאחר מכן פעם בשבוע. בניסוי הוכח כי החולים מגיבים באותה הצורה לטיפול תחזוקתי כפי שהגיבו לטיפול הראשוני וכי ההתקדמות בטיפול נשמרת. בניסוי לא נצפו תופעות לווי משמעותיות והטיפול נסבל בצורה טובה.

ניסוי זה בוצע ללא קבוצת ביקורת, בימים אלו מבצעת החברה ניסוי רב מרכזי בחולי דיכאון בארה"ב, ישראל, אירופה, קנדה, הכולל קבוצת ביקורת מלאה.

בתגובה להודעה מזנקת מניית החברה בכ-9% במחזור ער.

עוזי סופר, מנכ"ל חברת בריינסוויי ציין "אנו שמחים על התוצאות המרשימות והטובות האלה, אנו שמחים שהמטופלים שלנו שמגיעים לשיפור משמעותי לאחר הטיפול מצליחים לשמר את השיפור לאורך זמן".

ד"ר אברהם צנגן, יועץ מדעי של בריינסוויי הוסיף "התוצאות מרשימות מאוד. עם זאת, השאלה אם יש צורך בטיפול תחזוקה, עדיין לא נפתרה במלואה שכן, יתכן ואין צורך בטיפול תחזוקה של פעם/פעמיים בשבוע על מנת להגיע לתוצאות טובות אלו. בכל אופן, הוכחנו בניסוי שגם ירידה לטיפול תחזוקה של פעם בשבוע מספיקה בכדי לשמר את האפקט האנטי דיכאוני לתקופה ארוכה. נוכל בעקיפין לענות על שאלה זו על סמך ניתוח מאוחר של תוצאות הניסוי הרב מרכזי".

עם זאת, החברה מדגישה כי "האמור בדוח זה לעיל הינו תיאור של תוצאות ניסוי במספר מצומצם יחסית של נבדקים שנערך ללא קבוצת ביקורת. תוצאות אלו אינן מצביעות בהכרח על יעילות המכשיר לטיפול בתופעותהמצוינות לעיל ואין כל וודאות לכך והדבר כפוף להשלמה בהצלחה של ניסויים קליניים נוספים שיערכו במכשיר. כמו כן, אין כל וודאות בדבר משך הזמן שיידרש להשלמת הליך הרישויבמכשיר החברה לטיפול בתופעות המפורטות לעיל ובדבר הצלחתו של הליך זה והעלויות שתהיינה כרוכות בו".

בריינסוויי עוסקת בפיתוח מכשיר רפואי לטיפול לא פולשני בהפרעות נפוצות בתפקוד המח. המכשיר מבוסס על סליל חשמלי בעל מבנה ייחודי המחובר לספק זרם חשמלי המשתנה במהירות ויוצר שדה מגנטי באמצעותו ניתן להשפיע על אזורים שונים בעומק המח על ידי גירוי או דיכוי עיצבי בהתאם לתדר השדה המגנטי.